سخنگوی دولت: از سوداگری در موضوع سهام عدالت جلوگیری کردیم

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۳:۲۶
    کد خبر :713798

علی ربیعی سخنگوی دولت ظهر امروز (دوشنبه)‌ در نشست خبری با خبرنگاران، گفت: مردم مطمئن باشند دولت با تمام توان برای دو مسأله درآمد مردم و جان مردم تلاش می‌کند. در شرایط بد اقتصادی دنیا و شرایط اقتصاد تحریمی هم از جان و سلامتی و هم از کار مردم برابر بیماری محافظت کنیم دولت شبانه‌روزی برای عبور از این شرایط حیاتی پای کار است.

وی ادامه داد: طبق گزارشات در ستاد ملی مبارزه با کرونا، افراد شناسایی شده روند افزایشی داشته اما افراد فوت شده کاهش یافته است. ما روزانه ۳۰ هزار تست می‌گیریم که برای تکمیل غربالگری به یک و نیم میلیون تست نیاز داریم تا برنامه غربالگری ما کامل شود.

خوزستان زیر ۵۰ درصد رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی دارد

به گزارش فارس، سخنگوی دولت تصریح کرد: در استان خوزستان روند ما در ابتلا و آمار مرگ و میر در اثر کرونا افزایش داشته که در سه روز گذشته هم ادامه داشته است. استان خوزستان زیر ۵۰ درصد رعایت فاصله گذاری اجتماعی دارد که باعث روند افزایشی در این استان شده است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش ما تعطیل نشده بلکه بصورت مجازی و تصویری با کمک صدا و سیما انجام شده، گفت: از ۲۷ اردیبهشت مدارس با معلمان باز هستند اما حضور در مدارس بصورت اختیاری است. برای دانشگاه ها به تصمیمی نرسیدیم، به نظر الگوی آموزش و پرورش برای آموزش عالی هم میتواند مورد نظر باشد اما خوابگاه ها باید فکری برایش شود.

برای مراسم‌های شب‌های قدر با همکاری وزارت‌خانه‌های کشور و بهداشت تصمیماتی گرفته می‌شود

سخنگوی دولت با اشاره به حضور رهبر انقلاب در ستاد ملی مبارزه با کرونا به‌صورت ویدئویی اظهار داشت: معنویت جامعه و اتکا به خداوند در افزایش روحیه ملی برای مبارزه با کرونا تاثیر دارد. برای شب‌های قدر با همکاری وزارت کشور و بهداشت تصمیماتی گرفته می شود تا در برخی مراکز با حداقل جمعیت این مراسم برگزار شود و در جلسه بعدی ستاد تصمیماتی در این زمینه گرفته می‌شود.

از سوداگری در موضوع سهام عدالت جلوگیری کردیم

ربیعی در مورد روند سهام عدالت گفت: روزهای ابتدایی، برخی با پول حداقلی رفتند و سهام عدالت را خریدند اما با اطلاع رسانی و اعلام رقم تخمینی تمهیداتی انجام شد و با ساده کردن شیوه فروش توانستیم با سوداگری مقابله کنیم.

وی در مورد اظهارات اخیرش در باب تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا گفت: این سخن ناظر به صحبت های چند سال پیش آقای ظریف بود؛ اگر عزم و اراده برای آن باشد از طریق دفتر حافظ منافع صورت می‌گیرد و بحث دیگری نیست.

ربیعی درباره اتفاقات مرزی رخ داده شده در مرز افغانستان و ادعای برخورد نیروی مرزبانی ایران با این افراد تصریح کرد: این حادثه و تصاویر آن موجب دلشکستگی ما شد. ما پذیرای سه میلیون از مردم افغانستان در کشورمان هستیم. ما علی رغم وجود بیکاری در کشور هیچ گاه ممنوعیتی برای اتباع مجاز قائل نشدیم، معلوم نیست این حادثه چگونه اتفاق افتاده؟ و مسولین کشور نیز این مسائل را تکذیب کردند اما آماده تشکیل کمیته مشترک برای حل این مشکل داریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید