مدارس کشور از هفته آینده بازگشایی می‌شوند

    کد خبر :713450

بازگشایی مدارس که تا پیش از این زمزمه‌هایی از آن شنیده می‌شد و البته در برخی موارد هم با تکذیب وزارت آموزش و پرورش و بهداشت همراه شد، حالا جدی شده است، بازگشایی مدارس که پیش از این قرار بود در مناطق سفید یا به اصطلاح کم‌ خطر صورت بگیرد حالا مشمول کل کشور شده است.

وزیر آموزش و پرورش در ستاد ملی کرونا از بازگشایی مدارس از هفته آینده خبر داد البته با این پیش شرط که حضور دانش‌آموزان الزامی نبوده و برای رفع اشکال است.

مهرزاد حمیدی؛ معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درباره بازگشایی مدارس از هفته آینده اظهار کرد: برای بازگشایی مدارس پروتکل‌های بهداشتی با همراهی وزارت بهداشت نهایی شده است و بلافاصله فردا ابلاغ می‌شود، هم‌اکنون برای نهایی شدن آن با وزارت بهداشت در حال مذاکره هستیم.

وی افزود: از هفته آینده مدارس در سراسر کشور باز می‌شوند اما برای رفع اشکال بوده و خدمات آموزشی در راستای رفع اشکال است بر همین اساس حضور دانش‌آموزان داوطلبانه بوده و مدارس نمی‌توانند آنها را برای حضور الزام کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که پروتکلهای بهداشتی شامل چه مواردی است، گفت: درباره متن اولیه‌ای که تدوین شده، جلسه مشترکی با وزارت بهداشت داریم که باید نهایی شود.

حمیدی در پاسخ به این پرسش که چه شد آموزش و پرورش به این نتیجه رسید مدارس را باز کند چون قبل از این صحبتی از بازگشایی مدارس مطرح نبود، افزود: این تصمیم ستاد ملی کرونا است و همیشه اعلام کردیم تابع مصوبات ستاد هستیم و آنها وضعیت شیوع یا کنترل بیماری کرونا را اعلام می‌کنند که متناسب با آن تصمیم‌گیری می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که تدوین پروتکل بخشی از کار و اجرای آن بخش مهمتر است، آیا آموزش و پرورش امکان اجرایی کردن این پروتکلها را دارد، متذکر شد: آن چیزی که ابلاغ شده هفت بند است و در واقع وزارت آموزش و پرورش باید پروتکل‌های وزارت بهداشت را اجرا کند که براساس آن مدارس باز می‌شوند، دانش‌آموز برای رفع اشکال به مدرسه می‌رود.

حمیدی در پاسخ به این پرسش که آیا حضور معلمان و مدیران در مدارس الزامی است؟ متذکر شد: اگر دانش‌آموز برای رفع اشکال به مدرسه می‌رود باید مدیر و معلم باید حضور داشته باشند تا به او پاسخ بدهند؛ حق دانش‌آموز است که اگر اشکال دارد برای رفع اشکال مراجعه کند و اگر دانش‌آموزی هم مراجعه نمی‌کند حتما اشکال ندارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سؤال که آیا برای کادر مدارس امکانات بهداشتی فراهم می شود، خاطرنشان کرد: باید در دستورالعملی که نهایی می‌شود ببینیم این موضوع به چه صورت است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید