زلزله تهران قطعا از توان شهرداری تهران خارج است

  • حوادث
  • یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۲:۵۲
    کد خبر :713385

«محسن هاشمی» روز یکشنبه در حاشیه جلسه شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت که امروز در شورای شهر تهران به موضوع زلزله پایتخت پرداخته شد.

وی گفت: همانطور که می دانید لازم است محلات تهران آب ۷۲ ساعته سالم و باکیفیت خودشان را پس از زلزله داشته باشند.

هاشمی با بیان اینکه یکی دیگر از بحث های مهم امدادرسانی توسط خود شهروندان است، افزود: باید برای آموزش به شهروندان برای کمک به سایر شهروندان اقدامات لازم انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: بعد از زلزله دوباره ترافیک شد و همه مردم به شهر آمدند در صورتی که نه ریزشی بود و نه آواری و حالا فرض کنید هم ریزش داشتیم و هم آوار که باید برای این هم فکری شود.

هاشمی گفت که در ۴۸ ساعت اول بعد از زلزله و بحران ناشی از آن کمک رسانی سازمان دهی شده نیست و این خود مردم هستند که باید به خودشان کمک کنند و اگر این کار صورت نگیرد تلفات بالا می رود.

رییس شورای تهران عنوان کرد: از مسوولان می خواهیم به زلزله تهران به واسطه گستردگی آن که از دماوند شروع شده و تا هشتگرد ادامه دارد و ۱۷ میلیون نفر جمعیت را شامل می شود توجه ویژه تری داشته باشند.

وی با بیان اینکه زلزله تهران از توان شهرداری خارج است، گفت: در قوانین جدید، مدیریت بحران از دوش شهرها برداشته شده و به عهده وزارت کشور گذاشته شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه هنوز خیلی از اختیارات به شهرداری ها هنوز واگذار نشده است، گفت: برای مثال ما هنوز اختیار آب و برق اضطراری بعد از وقوع بحران را نداریم در صورتی که این یک نقص است.

به گزارش ایرنا، رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: هر دولتی بحث انتقال پایتخت را مطرح می کند و می گویند کلی باید پول هزینه کنیم بعد از آن می آیند و می گویند که اگر یک دهم از این پول را در خود شهر تهران هزینه کنیم تهران مستحکم می شود.

وی تاکید کرد که رفتارهای دوگانه و این اظهار نظرهای متفاوت باعث شده است تا آنگونه که باید و شاید کار جلو نرود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید