زمین لرزه لرستان؛ وحشت مردم خرم آباد پس از زلزله/تصاویر

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۷:۱۵
    کد خبر :712482

جزئیات زمین لرزه لرستان؛ حضور تیم‌های ارزیاب هلال احمر و اورژانس در مناطق زلزله‌زده لرستان

گزارش‌های دریافتی از اورژانس و هلال احمر حاکی از آن است که زلزله ظهر امروز در استان لرستان تاکنون خسارات جانی نداشته است.

حامد سجادی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفتگو با ایسنا، در این‌باره گفت: بلافاصله پس از وقوع زلزله ۵.۱ ریشتری که در ساعت ۱۲:۳۷ بین فیروز آباد و الشتر در استان لرستان را لرزاند، شش تیم ارزیاب هلال احمر به محل اعزام شدند که گزارش‌های آنان حاکی از آن است که این زلزله تاکنون خسارت جانی نداشته، اما خساراتی را به برخی ساختمان‌ها وارد کرده است.

به گفته سجادی، بررسی تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال احمر همچنان در مناطق متأثر از زلزله ادامه دارد.

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز گفت: تیم‌های ارزیاب اورژانس تاکنون پنج شهرستان خرم آباد، الشتر، نورآباد، فیروزآباد و دوره را مورد بررسی و ارزیابی اولیه قرار داده‌اند که خوشبختانه این زلزه بدون صدمات جانی بوده است. البته ارزیابی در مناطق روستایی ادامه دارد.

زلزله لرستان به قلعه «فلک‌الافلاک» لرستان آسیب زد

سیدامین قاسمی با اشاره به زلزله نسبتاً شدید ظهر امروز در استان لرستان اظهار داشت: پس‌از زلزله استان لرستان بلافاصله جهت بررسی خسارت احتمالی به قلعه فلک الافلاک در محله قلعه حاضر شدیم.

وی افزود: پس‌از بررسی‌های انجام‌شده چند عدد از کنگره‌های برجک دچار آسیب شده، ولی خوش‌بختانه آسیب جدی به قلعه فلک‌الافلاک وارد نشده‌است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان عنوان کرد: جهت بررسی خسارات احتمالی بنا‌های تاریخی سراسر این استان به رؤسای شهرستان‌ها دستور داده‌ایم با حضور در محل بنا‌های تاریخی خسارات احتمالی را گزارش بدهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید