سامانه ملی فرزندخواندگی بهزیستی رونمایی شد/ جزئیات

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۰:۴۱
    کد خبر :712246

با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محمد شریعتمداری وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و همچنین وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور از سامانه ملی فرزندخواندگی به آدرس http://adoption.behzisti.net سازمان بهزیستی رونمایی شد.

وحید قبادی دانا؛ رئیس سازمان بهزیستی در این نشست گزارشی از اقدامات سازمان بهزیستی ارائه کرد و با بیان اینکه در حوزه حمایت از مددجویان، پرداخت مستمری 3 الی 5 برابر بر اساس بُعد خانوار افزایش پیدا کرد، گفت: شفافیت و جوانگرایی محور فعالیت‌های سازمان بهزیستی قرار گرفته است، در سامانه شفافیت، تمامی املاک، قراردادها و به طور کلی فعالیت‌های آن در معرض دید همگان قرار دارد.

قبادی دانا یادآور شد: در 15 ماه اخیر 387 میلیارد تومان به صورت الکترونیکی به حساب به مددجویان واریز شده است، همچنین تمامی مددجویان دارای سه قلو به بالا تحت حمایت‌های مالی قرار گرفتند همچنین تاکنون از 2 هزار و 531 مرکز شبانه روزی بهزیستی 51 مرکز آلوده شده‌اند و درصد فوتی‌های بهزیستی نسبت به کل کشور 1.5 درصد بوده است.

رییس سازمان بهزیستی کشور در ادامه گزارشی درباره جزئیات سامانه ملی فرزندخواندگی ارائه کرد که بر اساس این گزارش همه افراد متقاضی سرپرستی چه در داخل کشور و چه در خارج می‌توانند از طریق این سامانه تمام فرآیندها را از مرحله ثبت‌نام تا پایان به صورت الکترونیکی دنبال کنند.

به گزارش تسنیم،گفتنی است اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در بخشی از سخنان خود در این جلسه از عملکرد سازمان بهزیستی قدردانی کرد و گفت:‌ تلاش خواهیم کرد دغدغه کمبود بودجه این سازمان را حل کنیم چرا که مراجعین به این سازمان افراد نیازمند هستند که باید مورد حمایت قرار گیرند.

بر اساس این گزارش با اجرایی شدن سامانه فرزندخواندگی فرآیند ثبت درخواست، رسیدگی، ارجاع، معرفی کودک و پیگیری‌های متقاضیان به شکل الکترونیکی انجام می‌شود همچنین از دیگر مزایای این سامانه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

شفافیت مراحل درخواست فرزندخواندگی از ثبت تا دریافت نتیجه

تسریع در عملیات واگذاری کودکان حائز شرایط فرزندخواندگی

تشکیل پروفایل فردی برای هر متقاضی برای اطلاع از آخرین وضعیت پرونده

قابل رصد و ارزیابی مدیران بالاسری در سطوح استانی و کشوری با سطوح دسترسی متناسب در مورد تمامی پرونده‌ها

آگاهی بخشی ابتدایی به متقاضیان درباره قوانین فرزندخواندگی

آموزش و آگاهی بخشی بعدی به خانواده‌های فرزندپذیر

پیگیری وضعیت فرزندخوانده تا 18سالگی

ارجاع و پیگیری از کلینیک‌های مددکاری

ارجاع متقاضیان به مراکز مشاوره معتبر و پیگیری نتایج

اطلاع رسانی از تمامی مسیرهای موجود متصل به سامانه مادر(کارتابل شخصی، پیامک، رایانامه)

تجمیع اطلاعات متقاضیان برای هدایت بهتر فرزندان حائز شرایط برای فرزندخواندگی به استانهای مورد نیاز

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید