فروش خودروی جدید سایپا به زودی اغاز می شود

  • اقتصادی
  • دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۶:۱۱
    کد خبر :711804

طبق اطلاعات دریافتی احتمالا طی چند هفته ‌آینده فروش خودرو سایپا شاهین آغاز خواهد شد.

هنوز به طور رسمی اطلاعات مربوط به این خودرو از سوی سایپا اعلام نشده ولی به احتمال زیاد خودرو سایپا شاهین در نسخه‌های مختلف با گیربگس‌های اتوماتیک و دستی روانه بازار خواهد شد.

ظاهرا قرار است پیشرانه 1.5 لیتری توربو شارژر 8 سوپاپ با بیشینه قدرت 108 اسب بخار و حداکثر گشتاور 165 نیوتن متربر روی سایپا شاهین استفاده شود. این پیشرانه در حقیقت همان پیشرانه های تیبا و کوییک است که با تغییرات صورت گرفته بروزرسانی شده است.

برخی دیگر از مشخصات فنی این خودرو به شرح ذیل است:

استاندارد آلایندگی یورو ۵

کوئل های متفاوت نسبت به M15 تیبا و ساینا و کوییک

جعبه دنده ۵ سرعته دستی،باک ۴۷ لیتری

جرم خالص ۱۲۶۰ کیلوگرم

رینگ های ۱۵ اینچی آلومینیومی و فولادی

صندوق عقب ۴۲۰ لیتری

ترمزهای دیسکی جلو و عقب،ترمز ABS-EBD-BAS

همچنین سایپا شاهین از امکاناتی نظیر سامانه هشدار دهنده تعویض دنده GSI،دو کیسه هوای راننده و سرنشین،استاندارد پایه ECE،هشدار بستن کمربند ایمنی،چراغ روشنایی روز،سنسور نور،سنسور پارک و دوربین عقب،مه شکن جلو و عقب،تنظیم ارتفاع چراغ از داخل کابین،تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان،کامپیوتر سفر و مدیریت سرویس،آینه های تاشوی برقی،استارت دکمه ای و ورود بدون کلید،تهویه اتوماتیک دیجیتال،نمایشگر لمسی،سانروف،بلوتوث،صندلی شش حالته راننده دستی بهره می برد.

اطلاعات درج شده در وب سایت سایپا نشان می دهد که شاهین در نسخه های پایه خود از امکاناتی نظیر صندلی های برقی، کروز کنترل، تریم داخلی تمام چرم، کیسه هوای جانبی جلو و پرده ای سرتاسری، رادار نقطه کور و… بی بهره خواهد بود.

گفته می شود شاهین در تابستان 99 راهی بازار می شود و تاکنون قیمت رسمی آن اعلام نشده ولیکن چیزی که مشخص است در صورت عدم تغییر شرایط ،این محصول جدید سایپا با قیمتی فراتر از 120 میلیون تومان بدست مشتریان خواهد رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید