سپرده‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی برای کمک به صادرات

    کد خبر :710897

حمید زادبوم معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه جلسه کمیته تدوین بسته حمایت از صادرات سال ٩٩ اظهار داشت: با توجه به ابلاغیه معاون اول رئیس جمهوری و رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در خصوص تدوین بسته حمایت از صادرات سال 99 تا اردیبهشت‌ماه سال جاری، نخستین جلسه تشکیل شد.

وی ادامه داد: در این جلسه نسبت به درج نظرات دستگاه‌های عضو کارگروه توسعه صادرات و همچنین اعضای کارگروه منتخب معاون اول رئیس‌جمهور در پیش‌نویس بسته حمایتی سال 99 اقدام شد و در نهایت پیش‌نویس جهت تصویب به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارسال خواهد شد.

زادبوم منابع مندرج در پیش‌نویس بسته حمایت از صادرات غیرنفتی را شامل دو بخش منابع صندوق توسعه ملی و بانکی و منابع بودجه مشوق‌های صادراتی ذکر کرد و گفت: براساس گزارش دریافتی از صندوق توسعه ملی، صندوق فوق‌الذکر نسبت به سپرده‌گذاری ریالی مبلغ 20هزار میلیارد ریال در بانک‌های عامل جهت پرداخت تسهیلات صادراتی به صادرکنندگان اقدام کرده که این مبلغ در بانک‌های توسعه صادرات ایران، توسعه تعاون، صادرات، کشاورزی و بانک مشترک ایران و ونزوئلا سپرده‌گذاری شده است و صادرکنندگان می‌توانند براساس شاخص‌های اعلامی از سوی سازمان توسعه تجارت ایران از این تسهیلات استفاده کنند.

به گزارش تسنیم ،رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه نرخ سود تسهیلات صادراتی از محل منابع صندوق توسعه ملی در بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال 98 را 14.5 درصد اعلام و تصریح کرد: با توجه به تغییرات نرخ سود تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار در سال 99، تغییراتی در این بخش ایجاد خواهد شد.

وی در پایان، تسهیلات ارزی از محل سپرده‌گذاری صندوق توسعه ملی در بانک‌های عامل را از بخش‌های مهم بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال 99 دانست و گفت: لازم است شرایطی ایجاد شود تا صادرکنندگان جهت دریافت این اعتبارات در قالب اعتبار خریدار و فروشنده تشویق شوند. شایان ذکر است میزان سپرده‌گذاری ارزی صندوق توسعه ملی در بانک‌های عامل یک میلیارد یورو بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید