کوچکی‌نژاد: سامانه شاد در حد رفع اشکال است

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۶:۳۵
    کد خبر :710621

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از اپلیکیشن شاد باید در حد رفع اشکال انتظار داشت، گفت: با توجه به آماده نبودن زیرساخت‌های کشور برای پوشش اینترنتی وزارت آموزش و پرورش باید ملاک امتحانات را بر پایه ۸۰ درصد آموزش دروس قرار داده و با آغاز سال تحصیل جدید مروری بر دروس سال قبل داشته باشد.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اقدامات وزارت آموزش و پرورش برای استفاده معلمان و دانش‌آموزان از سامانه شاد (شبکه اجتماعی دانش‌آموزان) گفت: بعد از شیوع کرونا و با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه‌ها تلاش کردند که به شکلی از طریق اینترنت و شبکه‌های داخلی آموزش را ادامه داده و متوقف نکنند اما زیرساخت‌های کشور آماده استفاده از این حجم از اینترنت نیست.

وی افزود: مثلا در استان گیلان بیش از ۸۰ درصد خانه‌ها فیبرنوری ندارند، این یعنی در انتقال شبکه بسیار ضعیف عمل شده و ارتباط برقرار نمی‌شود. برای اتصال اینترنت هم تلاش‌هایی شده اما مشکل از آماده نبودن زیرساخت‌ها است که مدام اینترنت قطع و وصل شده و سیستم دچار مشکل می‌شود. در این شرایط استفاده از سامانه شاد برای پوشش تمام دانش‌آموزان کشور هم مشکل است که به نظر می‌رسد تنها ۲۰ درصد از دانش آموزان توانستند از آن استفاده کنند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به آماده نبودن زیرساخت‌های کشور، وزارت آموزش و پرورش نباید تمامی اتکایش برای آموزش را بر سامانه شاد بگذارد چون ۸۰ درصد دانش‌آموزان امکان استفاده از آن را ندارند و این سامانه دانش‌آموزان کمی را پوشش می‌دهد. وزارت آموزش و پرورش تلاش‌های خود را کرده اما مشکل در آماده نبودن زیرساخت‌ها است. البته که در همین وضعیت هم معلمان تلاش می‌کنند از روش‌های مختلف حتی استفاده از تلفن و یا شبکه‌های داخلی آموزش را به پیش ببرند اما این نحوه آموزش به خصوص برای دانش‌آموزان ابتدایی موفقیت آن چنانی ندارد و آموزش حضوری بهتر عمل می‌کند.

وی افزود: با توجه به این وضعیت، پیشنهاد ما این است که امتحانات براساس دروس تدریس شده قبل از شیوع کرونا یعنی ۸۰ درصد کتاب، گرفته شده و سال تحصیلی پایان یابد. در سال تحصیلی جدید هم قبل از شروع دروس جدید مروری بر کتاب‌های پایه قبلی شده و بعد وارد کتاب‌های پایه جدید شوند. باز هم می‌گویم سیستم شاد در حد رفع اشکال است و نباید تنها به آن اتکا کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید