تسلا قابلیت تشخیص تابلوی ایست و چراغ راهنمایی را به سیستم ناوبری خودکار خود افزود

  • خودرو
  • چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۴:۵۹
    کد خبر :710533

کسانی که خودروی الکتریکی تسلا مجهز به جدیدترین سخت‌افزار ۳ با قابلیت اتوپایلوت کامل داشته باشند، در این صورت خودرویشان در به‌روزرسانی نرم‌افزاری ۲۰۲۰.۱۲.۶ قابلیت تشخیص تابلوی ایست و چراغ راهنمایی را دریافت خواهد کرد. با این حال، ظاهراً چنین قابلیتی فقط در ایالات متحده در دسترس صاحبان خودروهای الکتریکی تسلا خواهد بود و سایر بازارها برای دریافت این قابلیت باید چند ماه دیگر صبر کنند؛ اگرچه به‌نظر می‌رسد مالکان خودروهای تسلا در امارات متحده عربی قبلا آن را دریافت کرده‌اند.

در ویدئوهای منتشرشده درباره قابلیت جدید گفته می‌شود که هرگاه اتوپایلوت در هنگام حرکت خودرو فعال باشد، چراغ راهنمایی و علائم توقف و ادامه دادن حرکت و همچنین علائم توقف فوری را تشخیص می‌دهد. راننده هنوز هم مجوز ادامه حرکت برای عبور از تقاطع را با فشار دادن پدال گاز یا فشار دادن روی اهرم تعویض دنده تأیید می‌کند.

در اینجا یادداشت‌های تسلا برای آخرین به‌روزرسانی آورده شده است:

کنترل علائم توقف و چراغ راهنمایی (نسخه آزمایشی) برای این طراحی شده است تا چراغ راهنمایی و علائم توقف را تشخیص داده و به آن‌ها پاسخ دهد و در هنگام استفاده از کروز کنترل یا فرمان خودکار، سرعت خودرو را تا رسیدن به حالت توقف کامل کم کند. این قابلیت باعث کاهش سرعت خودرو در کلیه چراغ‌های راهنمایی از جمله چراغ سبز، زرد چشمک‌زن و چراغ‌های خاموش خواهد شد. با نزدیک شدن به تقاطع، خودروی الکتریکی قصد خود برای کند کردن سرعت را از طریق اخطار نشان می‌دهد و سرعت خودرو را کاهش داده و در خط قرمز نشان داده شده در سیستم تجسم رانندگی توقف می‌کند.

برای ادامه حرکت از خط توقف، یک‌بار اهرم اتوپایلوت را بکشید یا به‌طور خلاصه پدال گاز را فشار دهید تا تأیید شود که ادامه دادن مسیر، بی‌خطر است. مانند سایر قابلیت‌های اتوپایلوت، راننده باید توجه خود را حفظ کند و آماده انجام اقدامات فوری از جمله ترمزگیری باشد؛ زیرا این قابلیت ممکن است خودرو را برای همه علائم راهنمایی و رانندگی متوقف نکند. این قابلیت در ابتدا محافظه‌کارانه است و در اغلب موارد ابتدا سرعت خودرو را کاهش می‌دهد و تلاشی برای چرخش در تقاطع‌ها نخواهد داشت. با گذشت زمان، همان‌طور که ما از ناوگان یاد می‌گیریم، این قابلیت کنترل طبیعی بیشتری خواهد داشت.

برای فعال کردن این قابلیت، خودروی خود را به حالت پارک تغییر دهید و روی کلید Controls و سپس اتوپایلوت و در ادامه Traffic Light and Stop Sign Control (نسخه آزمایشی) ضربه بزنید. توجه داشته باشید که وقتی این قابلیت فعال شود، حداکثر سرعت خودرو هنگام استفاده از فرمان خودکار طبق محدودیت سرعت جاده تنظیم می‌شود. قبل از فعال شدن این قابلیت، ممکن است نیاز به کالیبراسیون دوربین باشد و آخرین نسخه نقشه‌های ناوبری باید از طریق Wi-Fi بارگیری شود. لطفاً برای جزئیات بیشتر در مورد این قابلیت، به راهنمای مالک مراجعه کنید.

هم‌اکنون رانندگان این قابلیت را در خودروهای تسلا امتحان می‌کنند و به‌نظر می‌رسد که طبق وضعیت پیش‌بینی شده کار می‌کند. به‌نظر نمی‌رسد هم‌اکنون استفاده از قابلیت کنترل علائم توقف و چراغ راهنمایی به‌خصوص مفید باشد، زیرا هنوز به کنترل برخی ورودی‌ها توسط رانندگان نیاز دارد. مطمئناً کنترل علائم توقف و چراغ راهنمایی گامی به سوی رانندگی کاملا خودران است، اما حتی با وجود این قابلیت جدید، خودرو خودران کامل به‌معنای واقعی وجود ندارد. در حقیقت این تنها قدم کوچکی به سمت خودمختاری کامل خودروها خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید