وزیر جنگ صهیونیست‌ها مدعی تشدید اقدامات نظامی علیه ایران در سوریه شد

    کد خبر :710410

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با پذیرش غیرمستقیم نقش این رژیم در حملات اخیر به سوریه، گفت کارزار نظامی نیمه-مخفی علیه ایران تشدید شده است.

نشریه آمریکایی «نیوزویک» گزارش داد در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه در تعدادی از رسانه‌های صهیونیستی منتشر شد، «نفتالی بنت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به طور مستقیم به نقش نیروهایش در حمله روز دوشنبه به نزدیک دمشق اشاره‌ای نکرد، اما مدعی شد این رژیم پس از ممانعت از سنگرگیری ایران در سوریه، آن را مجبور به خروج از این کشور کرده و به اقداماتش ادامه خواهد داد.

به گزارش فارس،وی در ادامه ادعاهایش گفت: اجازه نمی‌دهیم و ساکت نمی‌نشینیم تا تهدیدهای استراتژیک بیشتری درست در امتداد مرزهای ما ایجاد شود. آنقدر ادامه می‌دهیم تا جنگ را به داخل خاک دشمن ببریم.

بنت همچنین در اشاره غیرمستقیم به اقدامات اخیر رژیم صیونیستی، به شنوندگان ایستگاه رادیویی FM۱۰۳ گفت که آماده شنیدن گزارش‌هایی درباره تشدید اقدامات ضدایرانی اسرائیل در سوریه باشند.

خبرگزاری جمهوری عربی سوریه (سانا) روز دوشنبه به نقل از «همام دبیات» فرماندار قنیطره گزارش داد در حملات هوایی اسرائیل به مناطق «الحجیره» و «العادلیه» در جنوب دمشق ۳ غیرنظامی جان باختند. دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به معارضان هم در گزارشی کشته شدن ۳ غیرنظامی در این مناطق را تایید کرد اما گفت نمی‌تواند مشخص کند که این افراد بر اثر حمله جان باخته‌اند یا در اثر ترکش ناشی از ضدهوایی سوریه در پاسخ به حملات مذکور.

این سازمان همچنین مدعی شد تعدادی از اعضای مقاومت خارج از دمشق بین منطقه «الکسوه» و «صحنایا» بر اثر این حملات شهید شده‌اند.

کمتر از یک هفته قبل از این حمله هم بار دیگر پدافند هوایی سوریه در پاسخ به تجاوزگری رژیم صهیونیستی این بار بر فراز آسمان شهر «تدمر» فعال شد. خبرگزاری دولتی سوریه گزارش داد باتری‌های ضدهوایی این کشور موفق شدند تعدادی از موشکها را منهدم کنند اما دیده‌بان حقوق بشر مدعی شد در این حمله ۹ نفر از اعضای مقاومت که ۳ نفر از آنها سوری بودند، به شهادت رسیدند.

یک مقام نظامی رژیم صهیونیستی اواخر فوریه به نشریه نیوزویک گفته بود که نیروهای مسلح این رژیم قصد دارند برنامه‌های ضدایرانی خود را در خارج از سرزمینهای اشغالی تقویت کنند.

بنابر این گزارش، یک مقام نظامی ایران هم همان زمان به نیوزویک گفته بود که هر حمله‌ای به جمهوری اسلامی با پاسخ همراه خواهد بود، همانطور که حمله ناجوانمردانه آمریکا که به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی منجر شد، با پاسخ ایران و حمله به پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق همراه بود.

بامداد دوشنبه ارتش سوریه اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور توانسته موشک‌های شلیک شده از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی را بر فراز حومه دمشق منهدم کند. خبرگزاری سانا در این باره گزارش داد که تکه‌های موشک‌های منهدم شده بر روی دو شهرک الحجیره و العادلیه در جنوب دمشق سقوط کرد و موجب کشته شدن سه غیر نظامی و مجروحیت چهار تن دیگر شد. در میان کشته شدگان یک کودک نیز وجود داشت.

در گزارش بامداد دوشنبه تلویزیون سوریه آمده بود که جنگنده‌های اسرائیلی موشک‌ها را همچون دفعات گذشته از فراز آسمان لبنان به سمت سوریه شلیک کرده بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید