پلیس قبل از به قتل رساندن استاد دانشگاه سر رسید/ دستگیری ۲ سارق

  • حوادث
  • سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۶:۵۱
    کد خبر :710299

سرهنگ “کیومرث حسنوند” گفت: شامگاه یکشنبه هفتم اردیبهشت ماه امسال تعدادی از شهروندان محله کوی بیمه اکباتان در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از درگیری خانوادگی زن و ۲ مرد در یکی از خیابان‌ها خبر دادند و تیمی از ماموران گشت کلانتری ۱۳۵ آزادی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: ماموران با حضور در محل با زن پریشان و بد حالی روبرو شدند که به محض مشاهده ماموران به سمت آن‌ها آمد و در خواست کمک کرد.

این مقام پلیسی ادامه داد: زن جوان با مراجعه به ماموران ادعا کرد که ۲ مرد با ورود به خانه اش در منطقه نارمک، پس از بیهوش کردن وی، او را ربوده و وقتی به هوش آمدم متوجه شدم که در کوی بیمه اکباتان هستم و با جیغ و فریاد از مردم کمک خواستم و زمانی که پلیس سر رسید ۲ مرد جوان پا به فرار گذاشتند.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران گفت: ماموران با همکاری اهالی محل یکی از مردان که در ربودن این زن جوان نقش داشته را شناسایی کردند و پس از هماهنگی با مقام قضائی ماموران به خانه مرد جوان ورود و وی را دستگیر کردند.

سرهنگ حسنوند ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهم تعدادی لوازم سرقتی خودرو و لوازم سرقتی از خانه زن تنها به دست آمد و متهم که راهی جز اعتراف نداشت به جرم ارتکابی با همکاری همدستش اعتراف کرد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ماموران در گام بعدی تحقیقات پلیسی متهم دوم پرونده را دستگیر و در بررسی از مخفیگاه متهم یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ سرقتی کشف کردند، افزود: در تحقیقات از متهمان مشخص شد یکی از سارقان مرد ۴۵ ساله ۱۴ سال قبل از طریق یک آشنا به زن جوان که استاد دانشگاه است به عنوان تکنسین فنی ساختمان معرفی شده است. در این سال‌ها این مرد برای کار‌های ساختمانی به خانه این زن مراجعه می‌کرده و با توجه به اینکه این استاد خانم برای کار‌های پژوهشی به کشور‌های خارجی سفر می‌کرده است مرد جوان با اطلاع از نبود زن جوان در خانه اش به خانه وی مراجعه و وسایل کوچک خانه را به سرقت می‌برده است.

سرهنگ حسنوند گفت: ماموران در ادامه پی بردند متهم در این مرحله نیز قصد سرقت از منزل استاد جوان را داشته که متوجه می‌شوند زن جوان مدتی است به سفر‌های خارجی نمی‌رود و نقشه‌ای را با همدستی یکی از دوستانش طراحی کرده است.
این مقام پلیسی ادامه داد: در تحقیقات پلیسی متهمان اظهار داشتند، در روز حادثه به بهانه تعمیر سیستم گرمایشی وارد ساختمان شده و به همین بهانه برق ساختمان را قطع کردند و سپس با مجروح کردن زن جوان دست به سرقت لوازم داخل خانه می‌زنند و زمانی که زن جوان قصد داشته از اهالی محل درخواست کمک کند سارقان وی را بیهوش می‌کنند.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران در خصوص تصمیم به قتل این سارقان افزود: متهمان پس از بیهوش کردن زن جوان و سرقت لوازم داخل خانه اش قصد داشتند او را در بیابان‌های اطراف تهران رها و به احتمال زیاد به قتل برسانند تا ردی از خود به جا نگذارند که در مسیر زن جوان که دست و پاهایش بسته شده بوده به هوش آمده و با درخواست کمک از مردم مانع عملی شدن نقشه سارقان می‌شود.

وی در پایان گفت: متهمان پس از اعتراف به سرقتشان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید