جشن خیابانی فرانسوی‌ها با سرپیچی از قرنطینه

    کد خبر :710092

روز شنبه ۲۵ آوریل (۵ اردیبهشت) فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن گروهی از مردم در یکی مناطق تحت قرنطینه پاریس، با بی اعتنایی به محدودیت‌های اعمال شده، در میان انبوهی از جمعیت در حال برگزاری جشن‌های خیابانی دیده می‌شوند.

اگرچه این چالش سرپیچی از قرنطینه، مدت زیادی طول نکشید و با دخالت پلیس خاتمه یافت؛ اما هنوز مشخص نیست کسی جریمه و یا بازداشت شده است یا نه.

این اقدام بازتاب زیادی در فضای مجازی داشته است؛ برخی از کاربران اندکی شاد بودن در بحبوبه بیماری همه گیر کووید – ۱۹ را امری ناشایست نپنداشته، اما بسیاری از آن‌ها با محکوم کردن بی تفاوتی و خودخواهی این افراد، به آن واکنش نشان داده اند.

یکی از کاربران نوشت: «چقدر مشاهده این تصاویر غم انگیز است. این‌ها همان کسانی هستند که فردا باید به حالشان گریست… ت. خودخواهی بدترین بیماری است.»

به گزارش دانشجو ،فرانسه که از ۱۷ مارس سال جاری میلادی (۲۷ اسفند ۹۸) در پی شیوع ویروس کرونا در قرنطینه سراسری به سر می‌برد؛ قرار است از ۱۱ مه (۲۲ اردیبهشت) به تدریج از محدودیت‌های ناشی از این بحران بکاهد.

” ادوارد فیلیپ” نخست وزیر فرانسه قرار است روز سه شنبه از برنامه «راهبرد ملی خروج از قرنطینه» رونمایی کند.

آمار‌های رسمی نشان می‌دهد تا به امروز (دوشنبه) ۱۶۲ هزار و ۱۰۰ نفر در فرانسه به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده اند که از این تعداد، ۲۲ هزار و ۸۵۶ نفر جان باخته و ۴۴ هزار و ۹۰۳ نفر بهبود یافته‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید