فِراری، فرمول یک را ترک می‌کند؟

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۶:۲۸
    کد خبر :708985

به نقل از روزنامه گاردین انگلیس، ماتیا بینوتو با انتقاد از چشم‌انداز کاهش بیشتر بودجه فرمول یک تا سقف 130 میلیون دلار بر خلاف توافق قبلی ماه ژوئن که 145 میلیون دلار تعیین شده بود، گفت: این هدف فقط با قربانی کردن نیروهای انسانی حاصل می‌شود. اگر این روند بخواهد همچنان داشته باشد دیگر به هر قیمتی در پی حضور در رقابت‌های فرمول یک نخواهیم بود.

فراری ایتالیا از سال‌های نخستین آغاز فرمول یک در 1954 میلادی تاکنون در رقابت‌ها حضور داشته اما اکنون احساس می‌شود این تیم با تداوم کاهش بودجه‌ای تصمیم تلخی را خواهد گرفت.

رئیس تیم فراری ایتالیا ادامه داد: تیم‌های مختلفی در فرمول یک داریم که تحت قوانین خاص کشورهای خود رقابت می‌دهند. بنابراین روش کاهش خطی بودجه فرمول یک روشن‌کننده تغییرهای ساختاری نخواهد بود. به خوبی می‌دانیم جهان و فرمول یک این روزها به خاطر شیوع ویروس کرونا دوره سختی را سپری می‌کنند. با این وجود تصمیم اورژانسی کاهش بودجه‌ای واکنش مناسبی نیست و می‌تواند پیامدهای نامشخصی داشته باشد. اگر بخواهیم هزینه‌های تیم‌های فرمول یک را بیش از اندازه محدود کنیم، شاید سطح کیفی رقابت‌ها هم کاهش یابد.

به گزارش فرارو،بینوتو در خاتمه گفت: وظیفه اخلاقی تیم فراری ایتالیا مراقبت از پرسنل خود است و می‌خواهیم مانع از دست رفتن شغل‌های بسیاری شویم. نباید فراموش کنیم که شرکت‌ها نقش بزرگی در ساختار اجتماعی دارند و فقط برای کسب درآمد به وجود نیامده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید