ایران؛ دومین صادرکننده محصولات شوینده در منطقه

  • اقتصادی
  • پنجشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۰:۳۸
    کد خبر :708784

دبیر انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران با بیان اینکه تولید محصولات سلولزی از مصرف آن بیشتر است، گفت: ایران بعد از ترکیه بیشترین تولید و صادرات محصولات شوینده در منطقه را به خود اختصاص داده است.

عبدالرضا مظفری در گفت‌وگو با ایسنا، صادرات سالانه محصولات شوینده را معادل ۱۸۰ تا ۲۲۰ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: ایران به لحاظ توان تولید و صادرات در بین کشورهای منطقه بعد از ترکیه رتبه دوم را دارد.

وی همچنین در پاسخ به اینکه مصرف محصولات شوینده و بهداشتی بعد از شیوع ویروس کرونا چقدر افزایش داشته است، اظهار کرد: هنوز آمارها جمع آوری نشده و عدد دقیقی از میزان افزایش مصرف و تولید این محصولات در دسترس نیست،‌ اما مصرف مایع دست شویی و صابون در بین محصولات شوینده بیشترین افزایش را داشته است.

دبیر انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران با بیان اینکه در زمینه محصولات شوینده هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد، گفت که در حال حاضر میزان تولید از مصرف بیشتر است.

مظفری در پایان خاطرنشان کرد که قیمت محصولات سلولزی افزایش قیمت نداشته و تا زمان مشخص شدن نرخ دستمزد و سایر مولفه‌های تاثیرگذار بر قیمت هم افزایش نخواهد یافت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید