عجیب اما واقعی؛ کرونا چهره دو پزشک چینی را سیاه کرد /تصاویر

    کد خبر :708260

ویروس کرونا باعث شد تا چهره دو پزشک چینی به خاطر اثرات ناشی از این ویروس از سفید به سیاه تغییر رنگ دهد.

به گزارش شفقنا به نقل از البیان، نام این دو پزشک «یی وان» و «هو ویو ینگ» است که هر دو ۴۲ سال سن دارند. آن‌ها به هنگام انجام وظیفه در بیمارستان مرکزی ووهان در ماه ژانویه به ویروس کوید ۱۹ مبتلا شدند.

این دو پزشک در گفت و گویی که با رسانه‌های چینی داشتند تاکید کردند که تغییر رنگ چهره آن‌ها غیر طبیعی است و ناشی از اختلال هرمونی بعد از وارد شدن آسیب به کبد و ریه‌های آن‌ها به خاطر استفاده از دارو‌ها در روز‌های ابتدایی ابتلا به ویروس است.

پیش بینی می‌شود که رنگ چهره این دو پزشک بعد از بهتر شدن وضعیت کبد به حالت نخست برگردد.

این دو پزشک چینی دوست و همکار دکتر لی ون لیانگ هستند که برای نخستین بار شیوع یک ویروس کشنده را هشدار داد، اما دولت چین به این پزشک هشدار داد که اگر به هشدار‌های خود ادامه دهد او را زندانی خواهد کرد و در نهایت او در ۷ فوریه به خاطر ابتلا به ویروس جانش را از دست داد.

بعد از آنکه این دو پزشک ۴۲ ساله چینی در ۱۸ ژانویه به ویروس کوید ۱۹ مبتلا شدند در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند تا جایکه دکتر یی وان به خاطر بد شدن وضعیتش ۳۹ روز مجبور به استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی «“ECMO» شد.

این دستگاه با پمپاژ اکسیژن کم کاری ریه‌ها و قلب را جبران می‌کند.

دکتر یی وان در گفت و گویی که با شبکه CCTV داشت، گفت: وضعیتم بسیار بهتر شده است، اما هنوز توان حرکت کردن ندارم. وقتی برای نخستین بار چهره ام را دیدم که سیاه شده است ترسیدم، اما توانستم که خودم را کنترل کنم.

اما دکتر هو که یک اورولوژیست است وضعیت بدتری داشت. او از ۷ فوریه تا ۲۲ مارس با کمک دستگاه تنفسی زنده بود و در نهایت در ۱۱ آوریل توانست سخن بگوید و کمی وضعیتش بهتر شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید