‍‍‍ 10 شاسی بلند خبرساز؛ از استون مارتین تا لوتوس/تصاویر

  • خودرو
  • چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ ۹:۳۱
    کد خبر :706491

رشد سریع تقاضا برای محصولات به اصطلاح شاسی بلند شامل اس یو وی و کراس اوور در بازار جهانی طی 2دهه گذشته یکی از مهمترین رویدادهای اثرگذار بر صنعت جهانی خودرو محسوب می شود.

اگر در گذشته سدان ها، کوپه ها و استیشن واگن ها بر بازار خودرو فرمانروایی می کردند؛ این روزها مشتریان عاشق خودروهایی شده اند که ارتفاع بیشتری از زمین دارند! و براساس آمار موجود این روند همچنان رشد صعودی خود را دنبال می کند.

به گزارش عصرایران،با توجه به آنچه که مطرح شد؛ در مطلب امروز نگاهی خواهیم داشت به یک لیست جالب از کراس اوورها و شاسی بلندهای کاملی که اخبار مرتبط با آنها بیشترین میزان مخاطب را به خود اختصاص داده است.

توجه: در ادامه تصاویری می آید که ممکن است نمونه های رسمی تایید شده توسط کمپانی نباشد.

استون مارتین دی بی اکس کوپه/سه ردیف صندلی

نسخه 7 نفره دی بی اکس با سه ردیف صندلی یکی از جذاب ترین محصولاتی است که طرفداران کلاس شاسی بلند انتظار ارائه آن به بازار را دارند. خودرویی که مقداری در طول افزایش اندازه دارد اما با همان فاصله بین محورهای نمونه دو ردیف صندلی ارائه خواهد شد. علاوه بر این، احتمال ارائه دی بی اکس کوپه نیز مطرح شده که سقف و ستون ها ارتفاع کمتری دارند و در طراحی بخش دماغه از الگوی تهاجمی تری استفاده خواهد شد.

بوگاتی اس یو وی

مدت زیادی است که رندرهای مربوط به شاسی بلند بوگاتی در فضای رسانه منتشر می شوند. برخی از آنها چنان فانتزی است که حتی طراحان بوگاتی را نیز به تعجب وا می دارد. اما منطقی ترین تصاویر منتشر شده که خبر از یک شاسی بلند تمام الکتریکی می دهد، نمونه ای است که آنرا مشاهده می کنید. پیش بینی می شود در تولید این محصول بوگاتی با ریماک(تولیدکننده خودروهای اسپرت الکتریکی از کرواسی) همکاری داشته باشد.

کادیلاک اسکالید الکتریکی

کادیلاک را غول پرمصرف آمریکایی می شناسیم اما این لقب قطعا مربوط به دوران گذشته می شود. این خودروساز که کلاس خاص خود را در صنعت خودرو دارد و پایه گذار بسیاری از پیشرفت های کنونی در صنعت جهانی خودرو است(اینجا) مدتهاست که از موتورهای بهینه در محصولات خود استفاده می کند. یکی از پیش بینی های جذاب برای کادیلاک؛ ارائه نمونه تمام الکتریکی از برند محبوب اسکالید است. استفاده از فناوری اختصاصی Ultium battery جنرال موتورز در این محصول و ارائه آن به بازار در سال 2023 بسیار به واقعیت نزدیک شده است.

کادیلاک لیریک

زمانی که درباره محصولات الکتریکی کادیلاک صحبت می کنیم قطعا مهمترین برنامه این کمپانی “لیریک” نام خواهد داشت. تولید کادیلاک لیریک در کارخانهٔ جنرال موتورز در دیترویت صورت می‌گیرد. این غول خودروسازی آمریکایی برای تولید محصولات الکتریکی خود در این کارخانه 2.2 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

لیریک را همچنین می توان سبکی جدید در ساختار طراحی کادیلاک دانست.

فراری پرسوناگ(پورسانگوئه)

کراس اوور متفاوت کمپانی فراری که احتمالا با دو گزینه در بخش موتور ارائه می شود. یکی نمونه 12 سیلندر و دیگری هیبریدی 8 سیلندر. باتوجه به بحران جهانی کرونا احتمالا سال 2023 باید منتظر این محصول باشیم.

اینفینیتی کیو اکس اینسپایریشن

نسخه مفهومی این محصول به شدت استعداد حضور در خط تولید انبوه را دارد. یک کراس اوور تمام الکتریکی بسیار زیبا که در حد نام اینفینیتی ظاهر خواهد شد.

لامبورگینی اوروس سوپرلگرا

این محصول را فقط برای آنهایی که یک هیولای بلندقامت می خواهند و البته توانایی مالی بالایی دارند، کنار خواهیم گذاشت! نسخه ای تیونینگ شده از نمونه پایه اوروس با جزئیاتی دوست داشتنی از فیبرکربن و ظاهری تهاجمی تر از همیشه.

لندروور دیفندر اسپرت

دیفندر جدید را در مدل های 90 و 110 دیده ایم که حقیقتا طراحی زیبایی دارند اما باید منتظر یک نمونه کوچک و حجیم آن(فعلا با نام بیبی دیفندر!) بواسطه جزئیات جدید برای کیت بدنه هم باشیم که با نام تریم اسپرت از راه برسد!

لینکلن الکتریکی

همکاری فورد با استارت آپ آمریکایی ریوین زمینه را برای ساخت شاسی بلند لینکلن تمام الکتریکی کاملا فراهم کرده است. برای این برنامه ایویتر گرند تورینگ گزینه بسیار مناسبی به نظر می رسد؛ خودرویی که نمونه پلاگین هیبرید آنرا پیش از این در گروه خودروی عصر ایران معرفی کرده ایم(اینجا).

لوتوس اس یو وی

لوتوس را با اسپرت های کم وزن و جمع و جور آن می شناسیم، اما این برند نیز ظرفیت تولید یک شاسی بلند جذاب را دارد و البته قصد دارد فرمول های کاهش وزن را در این محصول نیز وارد کار کند. شاسی بلند لوتوس تبدیل به نخستین خودروی موتور جلوی کمپانی مذکور از زمان ارائه اِلان در سال 1996 خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید