تغییر برنامه صداوسیما برای بازپخش اولین مناظره انتخاباتی

در حالی كه صداوسیما از پخش تكرار مناظره‌های انتخاباتی از شبكه چهار سیما خبر داده بود، شبكه پخش‌كننده این مناظره‌ها بدون ارائه توضیحی درباره علت آن، تغییر كرد.

 پیشتر اعلام شده بود شبكه چهار سیما اولین مناظره انتخاباتی را بازپخش می‌كند اما با تغییر ساعت و شبكه پخش‌كننده، این برنامه به شبكه سه محول شد و زمان پخش آن نیز با تأخیری یک‌ساعته، از ساعت ٢٣ آغاز شد. این برنامه هم‌اکنون از شبكه سه سیما در حال پخش است.

اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری در شبکه شبکه رادیویی جوان هم تکرار شد.

این برنامه ساعت ۱۶:۳۰ جمعه – ۸ اردیبهشت – از شبکه‌های یک سیما، خبر، جام جم و همچنین رادیو سراسری ایران به صورت زنده روی آنتن رفت.

در بخش ابتدایی اولین مناظره انتخاباتی تلویزیون، نامزدهای ریاست جمهوری به قید قرعه در جایگاه پاسخگویی قرار گرفتند و به پرسشی که آنهم به قید قرعه انتخاب شد با موضوع اجتماعی پاسخ گفتند. نامزدها در این بخش هر کدام به مدت چهار دقیقه فرصت پاسخگویی داشتند. در ادامه‌ی چهار دقیقه، هر کدام از نامزدها به مدت دو دقیقه فرصت نقد این پاسخ را داشتند.

پس از نقد دو دقیقه‌ای نامزدها، نامزد مشخص‌شده، پنج دقیقه فرصت داشت تا پاسخگوی نقدهای مطرح شده باشد.

در بخش دوم مناظره نیز سوالاتی به قید قرعه برای نامزدها انتخاب شد که به مدت دو دقیقه فرصت پاسخگویی داشتند.

در بخش پایانی مناظره، نامزدها به مدت سه دقیقه فرصت داشتند که مباحث مطرح شده را جمع‌بندی کنند.

حیدری در ابتدای مناظره توضیح داد که محوریت مناظره اول اجتماعی است و از آنجا که این موضوع ارتباط تنگاتنگی با مسائل سیاسی و اقتصادی دارد، نامزدها اجازه دارند به موضوعات دیگر هم وارد شوند.

در ایتدای مناظره توضیح داده شد که چنانچه در جریان برنامه‌های زنده تبلیغاتی نامزدها، موضوعی برخلاف روند معمول و با هدف تخریب یا توهین به یکی از نامزدها عنوان شود، صداوسیما موظف است به میزان مناسب فرصت احقاق حق دهد.

زمان پیش‌بینی شده برای اولین مناظره انتخاباتی حدود سه ساعت بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید