جهانگیری: مهم‌ترین مساله ما این است که مردم با فشار در موضوع غذا روبه‌رو نشوند

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ ۱۰:۳۷
    کد خبر :705660

 اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور صبح امروز در جلسه معارفه وزیر جدید جهاد کشاورزی ضمن اشاره به خدمات محمود حجتی وزیر اسبق جهاد کشاورزی و به خود کفایی رسیدن گندم در دوران صدارت وی بر این وزارت خانه در سال ۸۳ و دوره دوم دولت خاتمی، گفت: ما در سال ۹۲، واردات گندممان بسیار بالا رفت.

وی ادامه داد: ما دولت را که شروع کردیم، فکر کنم ۶ میلیون تن گندم وارد شده بود و یکی از مشکلات در شروع دولت داشتیم بحث ذخایر کالاهای اساسی و کشتی هایی که روی آب قرار داشتند، بود که بانک مرکزی می گفت ارز نداریم که بدهیم و اینها بیایند تخلیه شوند.

جهانگیری با تاکید بر اینکه ذخایر گندم را باید لحظه ای پیگیری کرد، بیان داشت: تیم (آقای حجتی) کارهای درخشانی انجام داد و در کشاورزی کشور ماندگار است. من صمیمانه از آقای حجتی تشکر می کنم.

به گزارش فارس،معاون اول رئیس جمهور ضمن اشاره به اینکه آقای خاوازی انسان خود ساخته ای است، اظهار داشت: هیچ قدمی از طرف ایشان ندیدم که قبل از اینکه وزیر شوند بیایند و در مورد خود صحبت کنند.

جهانگیری با تاکید بر اینکه هیچ دولت و کشوری نمی تواند نسبت به بخش کشاورزی بی تفاوت باشد، گفت: بخش کشاورزی مسئول امنیت غذایی این کشور بر عهده اش است. ما یک کشور پر جمعیت با اهداف بلند هستیم و مهمترین مساله ما این است که مردم با فشارهای آنچنانی در موضوع غذا روبرو نشوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید