عملکرد ناامیدکننده دوربین گلکسی A71 در DxOMark

    کد خبر :705562

مؤسسه‌ی DxOMark اخیرا بررسی تخصصی دوربین گلکسی A71 را منتشر کرده و امتیاز به‌نسبت پایینی به آن داده است. A71 جزو بهترین میان‌رده‌های امروزی سامسونگ به‌شمار می‌آید.

گوشی گلکسی ای ۷۱ سامسونگ (Samsung Galaxy A71) میان‌رده‌ی باکیفیت این شرکت کره‌ای است که چند ماه از عرضه‌ی رسمی آن به بازار می‌گذرد. مؤسسه‌ی DxOMark که به‌صورت تخصصی و دقیق، دوربین گوشی‌های هوشمند را موردبررسی قرار می‌دهد به‌تازگی تحلیل خود را از دوربین گوشی سامسونگ گلکسی A71 منتشر کرده است.

DxOMark به‌دنبال بررسی میان‌رده‌ی سامسونگ، امتیاز کلی ۸۴ را به آن اعطا کرد. نگاهی کلی به رقبای هم‌رده‌ی گلکسی A71 نشان می‌دهد این گوشی یا عملکردی در حد آن‌ها داشته یا بدتر از آن‌ها. از گلکسی A50 (که سال گذشته عرضه شد) به‌همراه دیگر میان‌رده‌هایی نظیر موتو وان زوم و نوکیا ۷/۲ می‌توان به‌عنوان رقبای گلکسی A71 یاد کرد. البته فراموش نکنید که موتو وان زوم و نوکیا ۷/۲ قیمت پایین‌تری نسبت‌به گلکسی A71 دارند.

براساس گفته‌های DxOMark دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی گلکسی A71 گستره‌ی داینامیکی تحسین‌برانگیزی دارد و در این زمینه حتی عملکردش از دوربین گوشی‌های آیفون ۱۱ اپل و پیکسل 3a گوگل بهتر است. همچنین رندر رنگ‌ها در دوربین اصلی در بسیاری از مواقع در شرایط خوبی قرار دارد؛ بااین‌حال تعادل رنگ سفید به سمت رنگ آبی گرایش پیدا می‌کند. اما با وجود عملکرد خوب دوربین اصلی در حوزه‌های یادشده، چرا شاهد امتیاز نه‌چندان خوب برای گلکسی A71 بودیم؟

با وجود بهره‌مندی گلکسی A71 از حسگری با وضوح بالا، تصاویر ثبت‌شده توسط این گوشی از جزئیات چندان بالایی برخوردار نیستند و انتظارات را برآورده نمی‌کنند. همچنین حسگر به‌نسبت بزرگ 1/1.72 اینچ دستگاه که در پشت دیافراگمی با قطر f/1.8 قرار گرفته است، نیاز دارد به‌میزان اندکی سرعت شاتر را در محیط‌های کم‌نور کاهش دهد. به‌علاوه تصاویری که گلکسی A71 در شب ثبت می‌کند نوردهی (اکسپوژر) قابل‌قبولی ندارند. همچنین عملکرد سیستم فوکوس خودکار گوشی فاصله‌ی زیادی تا بی‌نقص بودن دارد.

دوربین فوق عریض گلکسی A71 از لنزی ۱۲ میلی‌متری استفاده می‌کند که لنزی بسیار عریض به‌شمار می‌آید. این لنز فوق عریض باعث می‌شود تصاویر نهایی دارای اعوجاج هندسی درخورتوجهی باشند. از طرفی دوربین فوق عریض که از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند، به‌لطف این حسگر گستره‌ی دینامیکی وسیعی دارد و می‌تواند رنگ‌ها را به‌نحوی دل‌پذیر به‌تصویر بکشد. بااین‌حال بررسی‌ها نشان می‌دهد عملکرد کلی دوربین فوق عریض در این زمینه‌ها در محیط‌های داخلی، آن‌چنان خوب نیست.

در گلکسی ای ۷۱ سامسونگ خبری از دوربین مجهز به لنز تله‌فوتو نیست و این گوشی برای بزرگ‌نمایی به حسگر اصلی که وضوح بالایی دارد، اتکا می‌کند. DxOMark می‌گوید حتی پیش از بزرگ‌نمایی، جزئيات چندان زیادی در تصاویر گلکسی A71 به‌چشم نمی‌خورد؛ این یعنی با بزرگ‌نمایی، میزان جزئیات کمتر از قبل می‌شود و مشکل، بیشتر خودش را نشان می‌دهد. پیکسل 3a با حسگر کوچک‌تر ۱۲ مگاپیکسلی‌اش در زمینه‌ی بزرگ‌نمایی عملکردی بسیار بهتر از گلکسی A71 از خود نشان می‌دهد.

گلکسی A71 سامسونگ در بخش فیلم‌برداری توانسته است امتیاز ۷۴ را کسب کند که چنگی به دل نمی‌زند. سیستم لرزش‌گیر تصویر الکترونیکی (EIS) دستگاه عملکردی خوب از خود نشان می‌دهد و برخلاف انتظارات پیشین، سیستم فوکوس خودکار نیز عملکردی بسیار خوب دارد. بااین‌حال گستره‌ی داینامیکی ویدئوها محدود است و ویدئوهای 4K ضبط‌شده از طریق گلکسی A71 دارای جزئیات ویدئوهای 4K ضبط‌‌شده با دیگر گوشی‌ها نیستند.

امتیازات گلکسی A71 سامسونگ در زمینه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری

برای مطالعه‌ی بررسی کامل DxOMark و همچنین مشاهده‌ی نمونه‌تصاویر گلکسی A71 در صحنه‌ها و شرایط نوری مختلف، می‌توانید وارد وب‌سایت رسمی این مؤسسه شوید. در بررسی کامل DxOMark همچنین مقایسه‌‌ای بین گوشی میان‌رده‌ی سامسونگ با آیفون ۱۱، پیکسل 3a و ردمی K20 پرو انجام شده است. هر سه گوشی موردبحث توانسته‌اند امتیاز بیشتری نسبت‌به گلکسی A71 کسب کنند.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد دوربین گلکسی A71 دارید؟ اگر دارنده‌ی این گوشی هستید، تجربیات خود را از کار با دوربین آن با بقیه به‌اشتراک بگذارید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید