کاراته‌کا‌ها رکورددار ابتلا به کرونا!

  • ورزشی
  • شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ ۱۱:۳۹
    کد خبر :705433

شیوع کووید ۱۹ در ورزش ایران از رشته کاراته استارت خورد؛ آنجا که مجید عبدالحسینی ملی‌پوش سابق کاراته ایران و دارنده مدال طلای آسیا که سابقه سرمربی تیم ملی را هم در کارنامه خود دارد، بدلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان کامکار قم بستری شد.

اما مهدی عموزاده اولین طلایی کاراته کشورمان در رقابت‌های جهانی، شاید اولین ورزشکار ایرانی بود که کرونا گرفت و البته با شکست این ویروس بدقلق بهبود یافت. خبر ابتلای این دو کاراته‌کای قمی به کووید ۱۹ درحالی در تاریخ ۲۱ اسفند رسانه‌ای شد که استان قم، اولین استان ایران بود که کرونا ویروس در آن منتشر شد.

با انتشار گسترده ویروس در سراسر کشور این بار نوبت به احسان حدادی قهرمان پرتاب دیسک ایران و آسیا و نماینده دوومیدانی ایران در المپیک‌۲۰۲۰ رسید تا با این ویروس دست‌و پنجه نرم کند. او که هشتم فروردین ماه خبر ابتلایش به پاندمی قرن ۲۱ در رسانه‌ها اعلام شد، پس از حدود ۱۱ روز مبارزه با کرونا از بهبودی حالش خبر داد و تاکید کرد این ویروس شوخی‌بردار نیست.

البته پیش از ابتلای حدادی به کرونا، شایعه ابتلای احتمالی حسن یزدانی نابغه کشتی آزاد ایران هم در تاریخ ۲۷ اسفند ۹۸ به گوش رسید. آن‌هم به این دلیل که پدر یزدانی به ویروس مبتلا شده بود و این احتمال می‌رفت که شانس طلایی کشتی ایران در توکیو هم در خطر ابتلا باشد که به خواست خدا خطر از سر یزدانی گذشت.

پس از آن بود که خبر بستری شدن محمد پروین بازیکن اسبق تیم پرسپولیس و پسر علی پروین در یکی از بیمارستان‌های تهران (در تاریخ ۱۹ فروردین) به دلیل آلودگی به ویروس به گوش رسید. اما کار به این‌جا ختم نشد تا این بار دو چهره مدال‌دار پارالمپیکی میزبان این میهمان ناخوانده شوند. ۲۲ فروردین ماه بود که اعلام شد تست کرونای روح‌ا… رستمی دارنده مدال طلای پاراوزنه‌برداری جهان و علی محمدیاری نایب قهرمان پرتاب دیسک جهان، مثبت شده.

درحالی که این ۲ مدال‌آور پارالمپیکی در قرنطینه خانگی به سرمی‌برند تا با بهبود شرایطشان از وضعیت فعلی خارج شوند، پنج‌شنبه خبر ابتلای احتمالی یک کاراته‌کای دیگر به کرونا ویروس اعلام شد. به گفته دکتر لشکری رئیس کمیته پزشکی فدراسیون کاراته، سجاد گنج‌زاده ملی‌پوش المپیکی حالا مشکوک به کروناست. هرچند به گفته لشکری سی‌تی‌اسکن ریه او مشکلی را نشان نداده، اما تنها پاسخ تست کرونای سجاد همه‌چیز را به صورت قطعی، مشخص می‌کند. نکته حایز اهمیت این‌که گنج‌زاده مدتی است در یک اقدام تحسین‌برانگیز با همراهی پهلوانان کشتی از جمله کمیل قاسمی و حسن رحیمی به یاری خانواده‌های کم بضاعت رفته تا در این روز‌های سخت کرونایی بتواند با جمع‌آوری کمک‌های مردمی به گذران معیشت اقشار کم درآمد جامعه کمک کند. هرچند او حالا اقدام انسان‌دوستانه‌اش را متوقف کرده و منتظر رسیدن پاسخ آزمایش‌اش است. با این حال، اما گویا رسانه‌ای شدن این موضوع چندان به کام ستاره المپیکی کاراته ایران خوش نیامده. چراکه گنج‌زاده دیروز در مصاحبه با میزان در واکنش به این سوال که خبر ابتلای احتمالی او به ویروس چطور منتشر شده، این‌طور پاسخ داد: «اول این را بگویم که شخصا با پای خودم رفتم و تست کرونا دادم. همچنین با فدراسیون پزشکی و ورزشی هم در این رابطه هماهنگی‌هایی داشتم. تا آنجایی که من خبر دارم روابط عمومی فدراسیون پزشکی ورزشی زحمت کشیده و این خبر را منتشر کرد که من مبتلا به کرونا هستم، ولی تاکید می‌کنم که در حال حاضر شرایطم بهتر است.»

او در تشریح ماجرا هم این‌طور می‌گوید: «علایم کرونا را متوجه شدم و به همین دلیل خیلی زود به بیمارستانی مراجعه کردم تا تست بدهم. خوشبختانه تست ریه من منفی بود و قرار شده جواب تست کرونا هم طی یک یا ۲ روز دیگر مشخص شود. درحال حاضر مشکل چندانی ندارم و فکر نمی‌کنم دچار بیماری خاصی بخصوص کرونا شده باشم.»

هرچند که گنج‌زاده معتقد است کرونا ندارد، اما مهرزاد خلیلیان، سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی و سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در ورزش دیروز از قرنطینه سجاد تا زمان اعلام تست کرونای این ورزشکار خبر داد: «هنوز پاسخ تست گنج‌زاده نیامده. با این حال او اکنون در قرنطینه است تا پاسخ تست‌اش مشخص شود.» این درحالی است که به گفته خلیلیان، احسان حدادی با پشت سرگذاشتن دوران بیماری، حالا رو به بهبود است و قصد دارد تمریناتش را از سر بگیرد. خلیلیان با تاکید بر این‌که موضوع کرونا یک تهدید بالقوه و جدی در جهان است، ابراز امیدواری کرد ورزشکاران ایران نیز ضمن حفظ سلامت خود، با کمک باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها با شرایط ایمنی و خوبی برای المپیک آماده شوند. او این نکته را هم گوشزد کرد که در ایران هنوز پیک اول بیماری را هم رد نکرده‌ایم و باید کاملا مراقب بود.

منبع: خراسان ورزشی

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید