دقیق‌ترین تصاویر از خورشید ثبت شد

    کد خبر :705259

به نقل از دیلی میل، به تازگی دقیق‌ترین تصاویر از خورشید ثبت شده است. این عکس‌ها نشان می‌دهند اتمسفر این ستاره پیچیده‌تر از تصورات محققان است.

تصاویر مذکور توسط تلسکوپ فضایی High Resolution Coronal Imager ناسا ثبت شده و محققان دانشگاه «سنترال لانکاشایر» و «مرکز پرواز فضایی مارشال» ناسا روی این تصاویر مطالعاتی انجام داده‌اند.

این تصاویر نشان داد بخش‌هایی از اتمسفر خورشید که تصور می‌شد تاریک یا خالی هستند، در حقیقت مملو از جریان گازهای الکتریکی شده با عرض ۳۱۱ مایل هستند.

به گفته محققان دمای هرکدام از این جریان‌های گاز به ۱.۸ میلیون درجه فارنهایت می‌رسد و عرض آنها از فاصله بین لندن و بلفاست (پایتخت ایرلند شمالی) نیز بیشتر است.

تلسکوپ High Resolution Coronal Imager ناسامی تواند ساختارهایی بسیار کوچک در اتمسفر خورشید که ۰.۰۱ درصد حجم کل این ستاره باشند را رصد کند و به همین دلیل توانسته جریان‌های مغناطیسی ظریف در نقاط تاریک اتمسفر خورشید را بیابد. به گفته محققان این جریان‌ها از پلاسمایی داغ تشکیل شده‌اند. هنوز مشخص نیست چه چیز این جریان گازهای داغ را به وجود می‌آورد و به همین دلیل اکنون محققان روی این موضوع تمرکز کرده‌اند.

به گزارش مهر،تلسکوپ High Resolution Coronal Imager یک ابزار ستاره شناسی خارق العاده است که به وسیله یک موشک به فضا ارسال می‌شود و ۵ دقیقه بعد به زمین برمی گردد. اما قبل از بازگشت به زمین، در هر ثانیه تصویری از خورشید ثبت می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید