وزارت بهداشت: در صورت مهار نشدن کرونا محدودیت‌ها شدیدتر می‌شود

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ ۹:۰۴
    کد خبر :704586

رئیس اداره مراقبت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: کرونا مهار نشود محدودیت ها شدیدتر می شود.

حسین عرفانی در استودیوی گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: در شرایط فعلی کشور به منظور جلوگیری از رکود اقتصادی و اجتماعی و ایجاد تعادل در مراودات اجتماعی و فعالیت های اقتصادی، برخی محدودیت ها تحت عنوان فاصله گذاری هوشمند اتخاذ شود. این اقدام از 23 الی 31 فروردین ماه عملیاتی خواهد شد.

او با بیان اینکه همچنان خطر کرونا در کشور وجود دارد ادامه داد: هیچ کجای کشور از کرونا پاک و بی نصیب نیست، اگر بی دقتی و بی احتیاطی از سوی مردم ایجاد شود همه زحمات 50 روز گذشته کادر درمانی کشور به باد خواهد رفت.

سعید ممبینی رئیس اتاق اصناف ایران در سوی دیگر استودیو گفت: سهم اتاق اصناف ایران از تعطیلی صنوف گوناگون بر اثر کرونا ویروس رتبه بندی صنوف و ارزیابی هر کسب و کار بوده است اما تصمیم نهایی با وزارت بهداشت بود و تاکنون هم هیچگونه لیستی جهت تعطیلی یا محدودیت در فعالیت ابلاغ نشده است.

او ادامه داد: آنچه در لیست بندی حائز اهمیت قرار گرفته پر خطر بودن یا کم خطر بودن مشاغل از حیث میزان تجمع افراد در واحد صنفی می باشد.

عمدتاً این دسته از صنوف حدود 25 الی 30 درصد از مشاغل را شامل می شوند.

ممبینی تصریح کرد: لیستی که در حال حاضر در فضای مجازی دست به دست می شود فاقد اعتبار و تأیید قانونی می باشد. ضمناً لیستی که از سمت ما اعلام خواهد شد مشمول محدودیت و یا دوره زمانی خاصی خواهد بود و هیچ تعطیلی دائمی نیست.

به گزارش صدا و سیما ،آقای عرفانی در سوی دیگر استودیو گفت: بحث رعایت فاصله گذاری هوشمند، مؤلفه تأثیر پذیری از کرونا جامعه است در این راستا هیچ اجباری برای فعالیت صنوف تا تاریخ 23 فروردین ماه وجود ندارد. ضمناً فاصله گذاری هوشمند یک تصمیم موقت است و منوط به کنترل بیماری در سطح جامعه خواهد بود.

چنانچه بیماری کرونا در این مدت مهار نشود و شدیدتر شود چه بسا محدودیت ها شدیدتری اعمال گردد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید