دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا:

کرونا حتی بعد از کشف واکسن نیز باقی خواهد ماند

    کد خبر :704520

مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا تصریح کرد که حتی بعد از کشف واکسن و درمانی برای مقابله با «کووید-۱۹»، جهان هرگز به «روال عادی» قبل از شیوع این ویروس بازنخواهد گشت.

دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا روز گذشته (دوشنبه) تأکید کرد که جهان هرگز به روال عادلی و نرمال قبل از شیوع ویروس کرونا بازنخواهد گشت، زیرا این ویروس حتی بعد از کشف واکسن و درمان نیز همچنان باقی خواهد ماند.

بنا به گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، وی طی یک کنفرانس خبری در کاخ سفید، این پاسخ را به سؤال خبرنگارانی داد که دنبال دانستن این مطلب بودند که آیا آمریکا می‌تواند به روال عادی قبل از شیوع کووید-۱۹ بازمی‌گردد یا خیر.

فائوچی تصریح کرد: «اگر “بازگشت به روال عادی” به مفهوم این باشد که طوری عمل کنیم که هرگز مشکل کروناویروس وجود نداشته است، فکر نمی‌کنم تا به وجود آمدن شرایطی که بتوانیم کاملاً جمعیت را [ با یک واکسن]مورد محافظت قرار دهیم، چنین چیزی اتفاق بیافتد».

وی سپس اینگونه ادامه داد: «وقتی می‌گویید “به روال عادی بازگردیم” منظورمان این است که یک چیز کاملاً متفاوت از آنچه که در در حال حاضر با آن روبرو هستیم، رخ دهد، زیرا در حال حاضر ما در شرایط فشرده کاهش خسارات (ناشی از شیوع کرونا) هستیم».

این کارشناس بیماری‌های عفونی تصریح کرد: «ما به تدریج به نقطه‌ای بازمی‌گردیم که بتوانیم بعنوان یک جامعه عمل کنیم. اگر بخواهید به شرایط قبل از شیوع کروناویروس بازگردید، احتمالاً هرگز چنین چیزی رخ نخواهد داد، زیرا این حقیقت وجود دارد که تهدید (همچنان) وجود دارد».

فائوچی پیش از این پیش‌بینی کرده بود که ویروس جدید کرونا احتمالاً به صورت فصلی هرسال بازخواهد گشت، اما روز گذشته با توجه به شمار درمان‌های امیدوارکننده و واکسن‌های احتمالی مقابله با کرونا که در حال حاضر در صف بررسی قرار گرفته است، در خصوص آینده ابراز خوشبینی کرد.

وی ادامه داد که در سایه پیشرفت‌های علمی، اطمینان دارد که «ما هرگز به جایی که در حال حاضر در آن قرار داریم، بازنخواهیم گشت».

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نیز در کنفرانس خبری، حاضر به اظهارنظر درباره لغو دستورالعمل‌های فاصله‌گذاری اجتماعی تا ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت ماه) در آمریکا نشد.

وی با اینحال تصریح کرد که آمریکا در دوره‌ای کوتاه به پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه مقابله با کرونا دست پیدا کرده است و گفت که هفته آینده تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا افزایش می‌یابد.

ترامپ گفت: «این ویروس را شکست خواهیم داد، چون دشمن همه ماست و با قدرت خارج خواهیم شد و ما انتظار داشتیم که ۱۵۰ هزار نفر به دلیل این ویروس کشته شوند، اما معتقدم که تلفات از این عدد کمتر خواهد شد.»

تا روز گذشته (دوشنبه)، آمار مبتلایان به ویروس ناشناخته کرونا در جهان به یک میلیون و ۳۴۷ هزار و ۵۶۶ تن افزایش یافت و در مجموع ۷۴ هزار و ۷۸۰ نفر جان خود را از دست دادند.

ایالات متحده آمریکا همچنان با ۳۶۷ هزار و ۶۲۹ مورد ابتلا و ۱۰ هزار و ۹۴۱ مورد فوتی، همچنان بیشترین آمار مبتلایان به این ویروس ناشناخته را در جهان دارد.

به گزارش فارس،طبق این گزارش، نیویورک با بیش از یکصد هزار مورد ابتلا و دو هزار و ۹۳۵ مورد فوتی، همچنان بعنوان مرکز شیوع کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به حساب می‌آید. در حال حاضر، «میشیگان»، «لوئیزیانا» و «جورجیا» دیگر نقاط مهمی در آمریکا به حساب می‌آیند که بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا را دارا هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید