زالی: تلفات تردد پرشمار تهرانی‎ها را ۲ هفته آینده می‎بینیم

    کد خبر :704484

علیرضا زالی روز یکشنبه در دویست و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: در هفته آینده با تعداد بیشتر مبتلایان رو به رو خواهیم بود و حضور پر شمار شهروندان در سه روز گذشته در پایتخت آثار خود را نشان خواهد داد.

وی ادامه داد: آثار این حضور ۵ تا ۹ روز آینده مشخص می‌شود، تلفات آن نیز تا دو هفته آینده معلوم می‌شود و نباید گفت: شلوغی دو روز پیش در پایتخت هیچ اثری نداشت.

زالی گفت: در پایتخت شاهد تردد افراد فرودست جامعه بودیم، راهکار برای حضور پیدا نکردن اقشار کم درآمد حمایت دستگاه‌ها از این دست افراد است، اما باید گفت: نیاز به برنامه راهبردی و جامع داریم.

به گزارش ایرنا،وی گفت: تأکید من بر تحلیل آمار مبتلایان به ویروس کروناست و هرگونه شتابزدگی ما را با بحران جدید مواجه می‌کند و در این مقطع درخواست من از شورای شهر تهران مشارکت بیش از گذشته در تصمیمات مدیریت شهری است.

زالی همچنین گفت که شهرداری و مدیریت شهری هماهنگی خوبی با ستاد کرونا در تهران داشته اند و با اقداماتی که انجام گرفته امروز شاهد تبلور عینی، آرامش خاطر در سطح شهر هستیم که بخش زیادی از این موضوع به دلیل همکاری خوب نیرو‌های شهرداری به ویژه سخت‌کوشان حوزه نظافت شهر و بهشت‌زهرا است.

وی افزود: نیرو‌های بهشت‌زهرا سخت‌ترین سکانس‌های مواجه با متوفیان کرونا را داشته‌اند و باید توجه داشت که در کنار همه این موضوعات شهر تهران پیچیدگی و مختصات ویژه‌ای دارد.

زالی همچنین از عملکرد مدیریت شهری و شورای شهر تهران قدردانی کرد و گفت: شهر تهران شهر پیچیده‌ای است و مختصات متفاوتی دارد که این ویژگی آن را از دیگر شهر‌ها متمایز می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های شهر تهران جمعیت آن است، چراکه تراکم جمعیت در مناطق مرکزی و جنوبی تهران بالاست و در بسیاری از شهر‌های کشور این ظرفیت جمعیت وجود ندارد.

به گفته زالی، یکی دیگر از مشکلات تهران شهرستان‌های اقماری آن است که بسیاری از آن‌ها از لحاظ خدمات بهداشتی و پزشکی با مشکل مواجه هستند و ما در این شرایط اپیدمی باید وحدت رویه، تصمیم گیری درون بخشی و برون بخشی را داشته باشیم که امروز می‌توانیم اعلام کنیم که در حوزه کرونا پیوستگی حکمرانی را شاهد هستیم.

فرمانده مدیریت کرونای شهر تهران با بیان اینکه امروز ۲۵ دستگاه ملی پیوستگی عملکرد دارند، گفت: در مجموع ۳۱ هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی در پایتخت داریم که ۸۰ درصد از تخت‌های تخصیص یافته به بیماران کرونایی مربوط به بخش درمانی و دانشگاهی است.

وی اعلام کرد: آمار نویدبخش که در حال حاضر وجود دارد این بوده که طی ۴۸ ساعت گذشته مرگ و میر ناشی از این بیماری در تهران بر اساس آنچه از مراجعات بیمارستانی گزارش شده کاهش یافته است و عدد مطلوبی در سطح کشور و بین‌المللی حاصل شده که البته اقدامات برای بهبود بیشتر شرایط انجام می‌گیرد.

زالی ادامه داد: مجموع مرگ و میر در شهر تهران ۰.۲ درصد بود و اگر به کل جمعیت مراجعه کننده به بیمارستان تقسیم کنیم ۱.۳ درصد می‌شود که این رقم مطلوب است.

وی افزود: ترویج فرآیند خود مراقبتی باید محور اساسی تصمیم گیری‌های ما در شهر تهران باشد و مهم‌ترین راهبر تأثیرگذار در این امر فاصله گذاری اجتماعی است.

فرمانده مدیریت کرونای شهر تهران افزود: اینکه تا چه زمانی با ویروس کرونا درگیر هستیم، بستگی به شکل دخالت و عملکرد ما دارد و اگر مداخلات کم باشد داستان مقابله با کرونا متفاوت خواهد بود و پیش بینی می‌کنم شکل مداخلات در پایتخت در حد متوسط بوده و ما نتوانستیم به شکل سختگیرانه مداخله کنیم.

زالی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های مردم با مداخلات جدید این است که چرخه اقتصادی دچار اخلال می‌شود، این اخلال نارضایتی عمومی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد:، اما باید بدانیم که وقتی به پیک کرونا می‌رسیم در واقع شرایط کف بیماری را داریم و باید بدانیم هرچه این زمان طولانی‌تر باشد، چرخه اقتصادی اخلال بیشتری را تجربه می‌کند و باید بگویم اگر همان روز‌های اول مداخله‌ها جدی بود ضربه اقتصادی آن کمتر بود.

زالی بیان کرد: افرادی که در مراکز ماده ۱۶ نگهداری می‌شدند و معتاد متجاهر بودند، در سطح شهر تردد می‌کنند که این تردد و تجمعات به روان و سلامت شهر و شهروندان آسیب وارد می‌کند و باید گفت: ما برای شهر تهران نیاز به شارژ مجدد حمایتی برای زباله گرد‌ها وکودکان کار داریم.

فرمانده مدیریت کرونای شهر تهران افزود: ممکن است اتباع بیگانه‌ای که در شهر تهران حضور دارند و کارت اقامت ندارند از ترس نداشتن کارت مذکور از مراجعه به مراکز درمانی خودداری کنند که این یک تهدید بزرگ است که تصمیم بر این شد درمان اتباع بیگانه به شکل بشر دوستانه رایگان باشد.

زالی ادامه داد: در شهر تهران به سازمان امور اجتماعی نیاز داریم تا اقشار خاص را جهت حمایت شناسایی کند و لازم است راهبرد حمایتی در شهر تهران به یک راهبرد فعال بدل شود و بسیاری از بسته‌های موجود تأثیری در زندگی شهروندان ندارد که باید به آن نیز توجه شود.

وی یادآور شد: برنامه ریزی برای اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند انجام شده است و تأکید من این است که باید از تصمیمات عجولانه پرهیز کرد، زیرا این شکل تصمیم گیری موجب آسیب بیشتر می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید