رکوردشکنی طلا متوقف شد

    کد خبر :704406

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۶۵۸ دلار و ۱۰ سنت رسید در حالی که اوایل معاملات تا رکورد ۱۶۷۱ دلار و ۴۰ سنت پیش رفته بود. بهای معاملات این بازار روز گذشته حداکثر ۲.۸ درصد افزایش یافته بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با یک درصد افزایش، به ۱۷۱۰ دلار و ۴۰ سنت رسید.

مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد در شرکت “سی ام سی گلوبال مارکتس” اظهار کرد: با توجه به رشد ارزش دلار، کاهش قیمت طلا قابل پیش بینی بود. اما کاملا روشن است که روند کوتاه مدت طلا صعودی است. صعود بازار‌های سهام تاثیری روی بازار طلا نداشت، زیرا شب گذشته همسو با معاملات سهام، طلا هم افزایش پیدا کرد.

دلار در معاملات روز جاری در برابر ارز‌های رقیب نزدیک به بالاترین حد خود در بیش از دو هفته اخیر ایستاد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر ساخت. بازار‌های سهام آسیایی بازار آمریکا را دنبال کردند که از کندی روند مرگ و میر ناشی از کرونا استقبال کرد.

بر اساس گزارش رویترز، آمریکا با صعود شمار جان باختگان به بالای ۱۰ هزار نفر، وارد دشوارترین هفته خود شده است و در اروپا، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در پی تشدید نشانه‌های بیماری کووید ۱۹، تحت مراقبت‌های درمانی بیمارستان قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، عامل دیگری که از افزایش قیمت طلا پشتیبانی کرد، احتمال اعلام یک بسته اقتصادی اضطراری برای توکیو و شش ناحیه دیگر از سوی شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۶ درصد کاهش پیدا کرد و در ۲۱۴۲ دلار و ۷۲ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۷۳۳ دلار و ۲۰ سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۱.۳ درصد افزایش، به ۱۵ دلار و ۱۸ سنت رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید