محققان آلمانی: خواب خوب به پیشگیری از ابتلا به کرونا کمک می کند

    کد خبر :703830

از آنجایی که خواب خوب و مناسب موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا بسیار مهم است.

به دلیل استرس و ترس ناشی از شیوع ویر وس جدید کرونا در جهان، بسیاری از افراد دچار اختلالات خواب و بیخوابی شبانه شده اند. این شرایط برای سیستم ایمنی بدن خوب نیست.

برای مقابله با این ویروس نیاز به یک سیستم ایمنی قوی است. سیستم ایمنی را می‌توان با مصرف مواد خوراکی و ورزش تقویت کرد. اما خواب هم نقش بسیار مهمی در این زمینه دارد. یک خواب خوب شبانه می‌تواند به بدن در مقابله با عفونت‌ها کمک کند.

طبق گزارش تحقیقاتی پژوهشگران دانشگاه توبینگن آلمان، خواب موجب بهبود توانایی برخی سلول‌های ایمنی بدن در اتصال به اهداف شأن می‌شود.

به گزارش مهر،سلول‌های T نوعی سلول سفید خون هستند که برای واکنش ایمنی بدن لازم هستند. زمانی که سلول‌های T یک هدف خاص نظیر سلول آلوده به ویروس، را شناسایی می‌کنند پروتئین‌های چسبناکی موسوم به اینتگرین ها فعال می‌شوند که به آنها اجازه چسبیدن به هدف شأن را می‌دهند و سلول آلوده به عفونت ویروسی را می کُشند.

به گفته محققان، خواب دارای خاصیت افزایش کارآیی واکنش‌های سلول T است.

حداقل ۸ تا ۱۰ ساعت خواب شبانه برای افزایش قدرت بدن برای مقابله با کروناویروس لازم است.

اگر برای خواب خوب مشکلاتی دارید با انجام برخی اقدامات آرامش دهنده نظیر مدیتیشن، گوش دادن به یک موسیقی ملایم و یا مطالعه قبل خواب، خودتان را برای یک خواب خوب آماده کنید. خوردن شام سبک هم به خواب بهتر کمک می‌کند. از مصرف کافئین و مشروبات الکلی در شب پرهیز نمائید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید