افزایش ۸۰۰ هزار تومانی حقوق تمام بازنشستگان کشوری و لشکری

میزان افزایش حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری مشخص شد

    کد خبر :703812

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه از آمادگی دولت برای تامین بخشی از منابع لازم برای همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، «» افزود: آماده ایم بخشی از بدهی های دولت به تامین اجتماعی را با واگذاری اموال و سهام بپردازیم مشروط بر اینکه همه آنها صرف همسان سازی حقوق شود.

نوبخت شامگاه شنبه پس از نشست مشترک با نمایندگان تشکل های بازنشستگی در خصوص نحوه همسان سازی حقوق بازنشستگان و همچنین خدمات جدید دولت به بازنشستگان کشوری از طریق ارتباط زنده صفحه اینستاگرام جزئیاتی را بیان کرد.

وی با بیان اینکه در این جلسه مقرر شد در مرحله اول به حقوق همه شاغلان و بازنشستگان ۱۵ درصد اضافه شود، گفت: در مرحله بعد بازنشستگانی که ۳۰ سال سابقه کامل دارند اگر با ۱۵ درصد افزایش به حداقل دریافتی دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نرسیدند همه این عزیزان مشمول افزایش حقوق تا حد نصاب دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهند بود.

وی با بیان اینکه برای۲۰ گروه شغلی بازنشستگان کشوری حدود۱۰ هزار میلیارد تومان توزیع خواهد شد تا همسان سازی به شکل عادلانه انجام شود گفت: برای افرادی که در گروه‌های یک تا پنج قرار گرفتند از یک میلیون و ۱۳محمد باقر نوبخت۵ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۹۴ هزار تومان به دریافتی شان افزوده خواهد شد.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه برای گروه دوم که شامل سطوح ۶ تا ۱۱ می باشد از ۷۲۵ هزار تومان تا ۷۸۱ هزار تومان افزایش پرداختی اعمال خواهد شد، افزود: برای گروه سوم که در سطوح ۱۲تا ۱۶ می‌باشند بیش از ۸۰۰ هزار تومان افزایش در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای افرادی که در گروه ۱۷ تا ۲۰ قرار گرفته‌اند از نهصد هزارتا ۹۵۶ هزار تومان افزایش پرداختی اعمال خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰۰ هزار تومان به افرادی که همسان سازی در مورد آنها اعمال می‌شود افزایش پرداخت اعمال خواهد می‌شود، گفت: این افزایش برای یک میلیون و ۳۱۱ هزار نفر اعمال خواهد شد همچنین برای بازنشستگانی که در سنوات اخیر بازنشسته شده اند حدود ۷۰۰ هزار تومان افزایش پرداختی اعمال می شود.

به گفته نوبخت، این روش به تصویب اکثریت به اتفاق نمایندگان تشکل‌های بازنشستگی کشوری و لشکری رسیده و به نظر می‌رسد به عدالت نیز نزدیک باشد.

وی با بیان اینکه در فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری (در مواد ۶۶ و ۶۷) شغل و شاغل تعریف شده است گفت: در ماده ۱۰۹ قانون مذکور نیز جدولی مشخص شده است که بازنشستگان را بر اساس آخرین وضعیت شغلی دسته بندی کرده است.

وی افزود: بر اساس این دسته بندی گروه‌های بالاتر امتیازات وحقوق‌های بیشتری نیز دریافت می کند در نتیجه برای رعایت عدالت در توزیع منابع موجود برای همسان سازی حقوق بازنشستگان برای پنج گروه اول بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش پرداختی لحاظ شد.
سقف بیمه تکمیلی بازنشستگان افزایش یافت

رئیس سازمان برنامه و بودجه در بخش دوم مباحث خود با اشاره به نحوه افزایش سقف بیمه تکمیلی بازنشستگان گفت: برای بازنشستگان کشوری سقف ۶۰ هزار تومان خدمات بیمه تکمیلی در سال ۱۳۹۸ به ۱۴۰ هزار تومان در سال جاری افزایش و بر این اساس بیمه تکمیلی نسبت به سال ۹۸ حدود ۲,۵ برابر خواهد شد، این افزایش در حالی است که نسبت به سال قبل بازنشستگان محترم نباید سهمیه بیشتری بپردازند.

به گفته نوبخت، در ضوابط اجرایی بودجه ۱۳۹۹ ماده ای گنجانده خواهد شد تا دستگاه‌های اجرایی مجاز باشند امکانات رفاهی خود را که به شاغلان ارائه میدهند در اختیار بازنشستگان محترم نیز قرار دهند.

معاون رئیس جمهور گفت: فعالیتهای کمیته های مشورتی بازنشستگان ادامه خواهد یافت تا کمبودهای این حوزه در بودجه ۱۴۰۰ که روند تدوین آن در یکی دو ماه آینده آغاز می شود جبران شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در بخش نهایی توضیحات خود در صفحه اینستاگرام با بیان اینکه این سازمان طرحی را برای کمک به همسان سازی حقوق مشمولان تامین اجتماعی تدوین کرده است گفت: به لحاظ قانونی وظیفه همسان ‌سازی حقوق مشمولان تامین اجتماعی بر عهده سازمان تامین اجتماعی می باشد اما با توجه به وظایفی که بر عهده سازمان برنامه و بودجه می باشد این سازمان در روزهای آینده مسئولان سازمان تأمین اجتماعی را دعوت خواهد کرد تا آنها برنامه خود برای همسان سازی حقوق بازنشستگان این بخش را ارائه کنند.

وی افزود: بر اساس برنامه سازمان برنامه و بودجه این سازمان در نظر دارد برای تامین منابع لازم برای همسان سازی حقوق مشمولان سازمان تامین اجتماعی بخشی از بدهی دولت به این سازمان را پرداخت نماید.

نوبخت گفت: همین امشب موضوع را به معاونت مربوطه در سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده‌ام و در هفته جاری جلسه مذکور با نمایندگان سازمان تامین اجتماعی با هدف کمک به همسان سازی پرداختی بازنشستگان تامین اجتماعی برگزار خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید