اقدام عجیب بانک سپه در روزهای شیوع کرونا

    کد خبر :703682

با توجه به اینکه بانک‌ها یکی از محل‌های اصلی انتقال ویروس کرونا به شمار رفته و بیش از ۳۰ نفر از کارکنان بانک‌ها به علت کرونا جان باخته‌اند، در هفته‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای دور کردن مشتریان از شعب انجام شده است.

اما برخی بانک‌ها بدون توجه به این مساله با انجام اقداماتی مانند برداشت از حساب مشتریان به بهانه‌های مختلف، مشتریان را همچنان برای حضور در شعب دعوت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، بر این اساس، در روز‌های اخیر پیامک برداشت ۱۲ هزار تومانی از حساب مشتریان برای ارسال سالانه پیامک برای افراد ارسال شده است. نکته جالب این است که برداشت ۱۲هزار تومانی حتی از برخی حساب‌هایی انجام شده که در ماه‌های اخیر تراکنشی نداشته و در نتیجه صاحبان آن‌ها تمایلی به دریافت پیامک نداشته‌اند.

در این پیامک‌ها از مشتریان خواسته شده تا اگر تمایلی برای دریافت پیامک تراکنش ندارند به شعبه مراجعه کنند. بدین ترتیب یا مشتریان ناچار هستند ریسک انتقال ویروس کرونا را پذیرفته و به شعب بانک‌ها بروند یا اینکه از ترس این بیماری، قید پول خود را بزنند.

در متن پیامک ارسالی بانک سپه آمده است: «مشتری گرامی بانک سپه با توجه به اتمام اعتبار سرویس پیامک حساب شما در تاریخ ۹۷.۱.۲۰ و تمدید خودکار آن تا پایان سال ۹۹ مبلغ ۱۲۰ هزار ریال از حساب شما کسر می‌شود. در صورت عدم تمایل به دریافت سرویس به شعبه یا اینترنت بانک مشتری محور مراجعه کنید.»

در این پیامک‌ها اگرچه اعلام شده که مشتریان می‌توانند از اینترنت بانک استفاده کنند، اما با توجه به اینکه اینترنت بانک بسیاری از بانک‌ها توسط مردم فعال نشده است، مشتریان ناچار هستند که برای غیرفعال کردن برداشت از حسابشان به شعبه مراجعه کنند که هم برای خودشان و هم برای کارمندان بانک، خطرساز است.

از سوی دیگر برخی مردم به دلیل هراس از کرونا، از حضور در شعبه برای متوقف کردن برداشت از حسابشان خودداری می‌کنند که باعث تداوم برداشت توسط بانک می‌شود.

اگرچه رقم ۱۲ هزار تومان به نظر عدد کوچکی است، اما اگر آن را در میلیون‌ها مشتری بانکی ضرب کنیم، عدد بسیار بزرگی می‌شود. به عنوان مثال در صورت برداشت بدون رضایت این مبلغ از حساب فقط یک میلیون مشتری، جمع رقم آن به ۱۲ میلیارد تومان می‌رسد.

در روز‌های گذشته نیز برخی بانک‌ها با توجهی به ابلاغ بانک مرکزی، با برداشت غیرقانونی از حساب مرتبطین وام‌های قرض الحسنه، باعث شدند که دریافت‌کنندگان این وام‌ها به ناچار روانه شعب بانک‌ها شوند.

بانک مرکزی در واکنش به برداشت‌های غیرقانونی بانک‌ها از حساب دریافت‌کنندگان وام‌های قرض الحسنه، با معرفی سامانه‌ای از مشتریان خواست در صورت مواجهه شدن با این موضوع، تخلفات را در این سامانه ثبت کنند.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. مجید خالقی گفت:

    آقای چقازردی خبر داری در بانک‌ سپه چه میگذره؟ببن ۹۰ هزار. داوطلب آزمون استخدامی ۹۳ جز ۶۰۰ نفر قبولی بودم، با وجود این که ۲۰ سال در شمال تهران و ۱۰ سال در امیرابادشمالی ساکن هستم چرا باید در منطقه جنوب تهران قرار بگیرم؟این عدالت است؟به خدا قسم هرگز شما و تمامی مسئولان ذیربط بانک سپه را نخواهم بخشید، اگر به روز واپسین اعتقاد دارید از خدا بترسید

دیدگاهتان را بنویسید