اتحادیه اروپا خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران شد

    کد خبر :703637

وزرای خارجه اتحادیه اروپا خواستار به تعلیق درآمدن تحریم‌های اقتصادی آمریکا بر کشور‌هایی از جمله ایران در پی شیوع ویروس کرونای جدید شدند.

به نقل از پایگاه خبری کوانتراپونتو، اتحادیه اروپا روز جمعه از اجرای برخی معافیت‌های بشردوستانه حمایت کرد تا تحریم‌های اقتصادی اعمال شده بر کشور‌هایی همچون کوبا، ونزوئلا و ایران به تعلیق در آمده و این کشور‌ها بتوانند در یک فوریت بهداشتی به تجهیزات پزشکی ضروری دست پیدا کنند.

در یک کنفرانس مطبوعاتی که از راه دور برگزار شد، آرانچا گونزالس لایا وزیر امور خارجه اسپانیا گفت که این موضوع میان وزرای خارجه اتحادیه اروپا در یک کنفرانس ویدیویی که روز جمعه برگزار شد مورد بحث قرار گرفته و بر سر آن توافق شده است.

گونزالس خاطرنشان کرد که تحریم‌های اقتصادی اعمال شده از سوی آمریکا بر کشور‌های دیگر «همواره یک ماده قانونی حقوق بشری یا استثنا» دارند که به واسطه آن‌ها تحریم‌ها در مواجهه با یک فوریت حقوق بشری مانند شیوع ویروس ویروس کرونای جدید، به تعلیق در می‌آیند.

به گزارش ایسنا ،با پیش‌روی این بیماری همه‌گیر، وزرای اتحادیه اروپا از درخواست آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل مبنی بر «ایجاد سازوکار‌های موارد استثنایی حقوق بشری برای دست یافتن کشور‌های تحت تحریم به تجهیزات ضروری پزشکی» حمایت کردند.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. محمد سليمانى گفت:

    إيران نبايد به دشمن خودش التماس كنه براى برداشتن تحريم ها

دیدگاهتان را بنویسید