ناو هواپیمابر روزولت آمریکا گرفتار کرونا شد

    کد خبر :702798

ناخدای ناو هواپیمابر روزولت آمریکا که با ۴۰۰۰ خدمه در گوآم پهلو گرفته از واشنگتن درخواست کمک کرده و گفته پس از مثبت شدن تست حدود ۱۰۰ ملوان این ناو، بیم آن دارد که همه‌گیری به سرعت در این کشتی غول‌پیکر نظامی گسترده شود.

به گزارش بی بی سی، ناخدا برت کروزیر در نامه ای به پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا پیشنهاد داده که کل ملوانان و خدمه این ناو قرنطینه شوند و تاکید کرده: “ما در حال جنگ نیستیم و نیازی نیست که ملوانان من بمیرند.”

نامه این فرمانده ارتش آمریکا نخستین بار در نشریه سانفرانسیسکو کرونیکل منتشر شد و سپس سایر رسانه های آمریکا صحت آن را تایید کردند.

این نشریه آمریکایی گزارش کرده که نتایج تست کرونای دست کم ۱۰۰ نفر از ملوانان ناو هواپیمابر تئودور روزولت مثبت بوده است.

ناخدا کروزیر در نامه خود به پنتاگون نوشته همه‌گیری در این کشتی جنگی قابل کنترل نیست و هم اکنون “با شتاب و تصاعدی” در حال گسترش است.

به گفته او مشخصات فیزیکی عرشه و فضای داخلی این ناو و شرایط ویژه فعالیت‌های روزانه ملوانان که در حال انجام وظایف نظامی روزانه هستند اجازه فاصله گذاری فیزیکی میان آنها را نمی‌دهد و به همین علت شکستن حلقه انتقال بین فردی ویروس کرونا را “بسیار بسیار مشکل” کرده است.

کاپیتان کروزیر نوشته پیاده کردن اکثر ملوانان این ناو هسته‌ای و قرنطینه کردن آنها دست کم برای دو هفته در یک منطقه مشخص، احتمالا “راه حل فوق العاده‌ای” برای مهار شیوع کرونا در میان ۴۰۰۰ ملوان و خدمه ناو روزولت خواهد بود.

او افزدوه: “این یک اقدام ضروری است.”

به گزارش فرارو،در واکنش به این گزارش یک سخن‌گوی نیروهای دریایی آمریکا به رویترز گفته: “همه اقدامات ضروری برای اطمینان از بهداشت و سلامت خدمه ناو تئودور روزولت فورا در حال انجام است”.

ناو هواپیمابر روزولت هم اکنون در سواحل گوآم در دریای فیلیپین و واقع در آبهای جنوب ژاپن و کره‌جنوبی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید