ایزی جت بریتانیا تمام پروازهای خود را متوقف کرد

    کد خبر :702531

شرکت هوایی “ایزی جت” بریتانیا اعلام کرد تمامی پروازهای خود را متوقف کرده و مشخص نیست چه زمانی دوباره شروع به کار کند. علت زمین‌گیر شدن کل ناوگان هوایی این شرکت، محدودیت سفر در دنیا پس از پس از شیوع کرونا است.

“ایزی جت” بیشتر پروازهای خود را متوقف کرده بود ولی هنوز پروازهایی برای بازگردندان مسافران بریتانیایی از کشورهای داشت.

آخرین پرواز برای برگرداندن این مسافران دیروز انجام شد، البته به گفته مدیر عامل این شرکت در صورت نیاز پروازهای دیگری هم به همین منظور انجام خواهد شد.

ناوگان هوایی ایزی جت دارای ۳۳۱ هواپیماست که در بیش از هزار مسیر به حدود ۱۵۹ فرودگاه در جهان پرواز می‌کردند.

با خانه‌نشینی کارمندان شرکت “ایزی جت” آنها هم مانند بسیاری دیگر از ماه آوریل هشتاد درصد حقوق خود را (تا سقف ۲۵۰۰ پوند) از برنامه حمایتی دولت بریتانیا دریافت می‌کنند.

دولت بریتانیا اخیرا۳۳۰ میلیارد پوند بودجه برای کمک به کسب و کارهای آسیب دیده در نظر گرفت از جمله پرداخت هشتاد درصد حقوق کارمندان. به گفته وزارت دارایی این کمک شامل کارکنان شرکت‌های هواپیمایی هم می‌شود.

بعضی شرکت‌های هوایی این تسهیلات را کافی نمی‌دانند و کمک بیشتری می‌‎خواهند. دولت بریتانیا از این شرکت‌ها خواسته فقط وقتی کمک بیشتری بخواهند که هیچ راه‌ حل دیگری باقی نمانده باشد و این درخواست‌ها را “مورد به مورد” بررسی خواهد کرد.

شرکت “ویرجین آتلانتیک”، یکی دیگر از شرکت‌های هواپیمایی بریتانیا هم در شرایط سختی قرار گرفته و برای جلوگیری از ورشکستگی نیازمند کمک‌های بیشتر دولت است.

شرکت هواپیمایی “لوگان ایر” اسکاتلند هم بیش از نیمی از ناوگان هوایی خود را زمین‌گیر کرده است.

شرکت‌های هوایی در بریتانیا برای کاهش آسیب، خواستار شش ماه حذف “مالیات هوایی” شده‌اند. این تعرفه سالانه حدود سه میلیارد پوند برای دولت بریتانیا درآمد دارد.

انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی پیشتر اعلام کرده بود اگر محدودیت‌های مسافرتی سه ماه دیگر ادامه یابد درآمد شرکت‌های هواپیمایی دنیا از فروش بلیت ۲۵۲ میلیارد دلار کاهش خواهد یافت که از پارسال ۴۴ درصد کمتر است.

به گزارش ایران جیب،هواپیمایی قطر از معدود شرکت‌هایی بود که از زمان شیوع کرونا پروازهای خود را منظم ادامه داده و انتظار می‌رود در دو هفته آینده هم حدود ۱۸۰۰ پرواز انجام دهد.

دیروز اکبر باکر، مدیرعامل شرکت هواپیمایی قطر گفت این شرکت هم برای سرپا ماندن بالاخره نیازمند حمایت مالی دولت خواهد شد.

بعضی بحران کنونی را “بی‌سابقه” و بدتر از بحران سارس در سال ۲۰۰۹ میلادی و حتی حملات ۱۱ سپتامبر خوانده‌اند.

تخمین‌ها تصویری سیاه از صنعت جهانگردی در سال ۲۰۲۰ میلادی ترسیم می‌کند. شورای جهانی سفر و جهانگردی تخمین زده کرونا ممکن است باعث از دست رفتن ۵۰ میلیون شغل در این صنعت شود؛ از جمله خدمه پرواز، کارکنان شرکت‌های مسافرتی و هتل‌ها و راهنماهای تور.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید