موزه ای برای پول در فرانکفورت

    کد خبر :702223

موزه پول یا موزه بانک فدرال آلمان در سال ۱۹۹۹ در فرانکفورت افتتاح شد. این در حالی است که ایده ایجاد موزه‌ای برای نگهداری سکه و اسکناس، پیش از این‌ها در آلمان شکل گرفته بود. در واقع، ۶۴ سال پیش از آنکه مسئولان بانک فدرال به فکر تأسیس موزه پول باشند، مسئولان (بانک رایش، سکه‌های طلا، نقره و همچنین پول‌های کاغذی زیادی را که جمع‌آوری کرده بودند، در موزه‌ای در برلین به نمایش گذاشتند.

این اموال که به عنوان دارایی‌های (رایش بانک) محسوب می‌شد، در زمان جنگ جهانی دوم توسط نیروهای متفقین مصادره شد. آنطور که سایت موزه گزارش داده است، بعدها در سال ۱۹۵۴، این اموال دوباره در اختیار آلمان (بانک فدرال آلمان) قرار گرفت. بانک فدرال نیز به تدریج و به صورت منظم، مجموعه سکه‌ها و اسکناس‌ها را تکمیل کرد و بالاخره در سال ۱۹۹۹، مجموعه‌های جمع‌آوری‌شده را در موزه‌ای در شهر فرانکفورت در معرض نمایش عموم گذاشت.

موزه پول فرانکفورت به تدریج طرفداران زیادی پیدا کرد، تا جایی که در سال ۲۰۱۴ چهل هزار بازدیدکننده داشت. با این حال، مسئولان موزه تصمیم گرفتند که تغییراتی اساسی در فضای آن ایجاد کنند. بالاخره پس از بحث‌های فراوان، کار بازسازی موزه در سال ۲۰۱۴، با بودجه ۱۹ میلیون یورویی آغاز شد. بازسازی ساختمان موزه دو سال به طول انجامید و سرانجام در اواخر سال ۲۰۱۶، ساختمان جدید گشایش یافت.

به گزارش مهر،در حال‌حاضر موزه بانک فدرال آلمان از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. شاید جالب‌ترین بخش موزه مربوط به جمع‌آوری سکه‌ها باشد. در این بخش، بیش از ۹۰ هزار سکه از دوران باستان تاکنون وجود دارد و سیر تکامل تاریخی سکه نیز به خوبی قابل مشاهده است. بخش دیگری از موزه به انواع اسکناس اختصاص یافته است. در این بخش بیش از ۲۵۰ هزار نوع اسکناس وجود دارد. در قسمت دیگری از موزه، اشیایی دیده می‌شوند که در زمان مبادلات کالا به کالا، نقش پول را ایفا می‌کردند. این بخش با عنوان اشیا قیمتی طرفداران زیادی دارد. همچنین در بخش دیگری از موزه به نقش بانک فدرال آلمان به عنوان بانک مرکزی این کشور پرداخته شده است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید