مترو تهران تعطیل نمی شود، محدود می‌شود

    کد خبر :701825

استاندار تهران با اشاره به کاهش میزان استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی از محدودسازی فعالیت مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی بعد از جلسه ویدئو کنفرانسی ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد تعطیلی مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار داشت: در مورد تعطیلی مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی، گزارشی در ستاد ملی مبنی بر کاهش حجم فعالیت و میزان تردد در ناوگان حمل و نقل عمومی و مترو مطرح شد.

وی ادامه داد: طبق این گزارش روز پنجشنبه ۱۸۰ هزار نفر در تهران از طریق مترو و حمل و نقل عمومی جابجا شدند و روز جمعه این تعداد به ۸۰ هزار نفر رسیده و با توجه به نیاز برخی از دستگاه‌های خدماتی و ضروری، کادر درمانی و بیمارستان‌ها، اورژانس و فعالیت ۳۰ درصد کارکنان دستگاه‌های اداری، پیشنهاد توقف کامل فعالیت مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی مورد تایید ستاد ملی کرونا واقع نشد.

کاهش میزان استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و مترو

استاندار تهران تاکید کرد: مقرر شد با توجه به نیاز به حمل و نقل عمومی، فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی و مترو با مدیریت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، محدودسازی و با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری لازم اقدامات به پیش رود.

محسنی بندپی در مورد توقف تب سنجی در مبادی ورودی و خروجی افزود: در مورد تب سنجی طبق بند ۴ مصوبه پنجم فروردین ۹۹ با توجه به مشارکت فعال مردم در طرح بسیج ملی و اعلام آمادگی مخابرات برای برقراری تماس با مسافران جهت غربالگری، استمرار تب سنجی ضروری تشخیص داده نشد البته در استان تهران تا غروب پنجشنبه این کار استمرار داشت.

پلمپ صنوف غیرضروری متخلف در استان تهران

وی همچنین خاطرنشان کرد: روز گذشته برخی از صنوف غیر ضروری که فعالیت آن‌ها باید تعطیل می‌شد، فعالیت داشتند که با همکاری تعزیرات، صنوف و فرمانداری نسبت به توقف فعالیت‌ها آن‌ها اقدام شد و برخی صنوف که بعضا تذکر گرفته و برای بار دوم اقدام به فعالیت کرده بودند، پلمپ شدند.

ارائه مشوق به خرید‌های اینترنتی

استاندار تهران با اشاره به ضرورت حمایت از کسب و کار‌های مختلف گفت: یکی از راهکار‌های موثر برای تامین نیازمندی‌های مردم و هم برای حمایت از کسب و کارها، تشویق به استفاده از خرید اینترنتی است که راهکار و ابزار مناسبی برای فاصله گذاری اجتماعی نیز می‌باشد از اینرو پیشنهاد شده مشوق‌هایی را برای خرید‌های اینترنتی قائل شویم.

محسنی بندپی در مورد جدایی افراد مبتلا به کرونا از دیگر افراد تصریح کرد: در رابطه با این ویروس شناسایی، ارائه خدمات، مراقبت‌های لازم و ایزوله کردن یک بخش مهم است و دستورالعمل اجرایی فاصله‌گذاری اجتماعی نیز در این راستا تعریف شده است، از اینرو هر کس دچار علائمی همچون سرفه، تب بالا و تنگی نفس است می‌تواند به یکی از مراکز تشخیص مراجعه کند.

تخت‌های نقاهتگاهی در تهران برای ارائه خدمت به مردم آماده هستند

وی ادامه داد: بعد از تشخیص باید نسبت به ایزولاسیون و جداسازی این افراد اقدام شود که اگر افراد در منزل این امکان را داشته باشند می‌توانند در خانه ایزوله شوند و در اتاق مجزایی بمانند و اگر این اماکن فراهم نبود بیمارستان‌ها آمادگی پذیرش چنین افرادی را دارند.

استاندار تهران همچنین بیان کرد: اگر هم دوره نهفتگی این بیماری طی شده و افراد علائم خفیف داشته باشند، می‌توانند در نقاهتگاه‌ها این دوره را بگذارند، در همین راستا ارتش ۲ هزار تخت و سپاه نیز ۵ هزار تخت‌های نقاهتگاهی در تهران برای ارائه خدمت آماده کرده است.

محسنی بندپی در مورد استفاده از ماسک گفت: به لحاظ علمی این ویروس سنگین است و بر اساس نیروی ثقل به سطح می‌افتد، از اینرو در محیط‌های باز و خلوت نیاز به استفا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید