جهانگیری: اگر نیاز باشد در آینده ممکن است محدودیت‌ها بیشتر شود

  • سیاسی
  • شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ ۱۴:۲۳
    کد خبر :701736

 اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور صبح امروز(شنبه) پس از بازدید از بخش کرونا و عفونی بیمارستان امام حسین(ع) در جمع خبرنگاران گفت: هدف اصلی از این بازدید قدردانی از کادر درمانی، پزشکی و همه کارکنان مرتبط بود که در این ایام کاری بزرگ انجام دادند و اقدامات آنها در تاریخ ایران ماندگار خواهد شد.

معاون اول رییس جمهور با تبریک میلاد فرخنده امام حسین(ع) گفت: همه ما باید قدردان جامعه پزشکی و پرستاری کشور باشیم و من به نمایندگی از دولت و نظام از آنها تشکر می کنم.

جهانگیری با اشاره به نقش تعیین کننده بیمارستان امام حسین(ع) در شرق تهران گفت: این بیمارستان از زمان شیوع کرونا میزبان بیماران مبتلا بوده است و با اقدامات موثری که کادر درمانی آن انجام داده اند نسبت جانباختگان کرونا در آن به نسبت کشوری کمتر بوده است و آمادگی خوبی برای مواجهه با بحران پیدا کردند.

به گزارش فارس،معاون اول رییس جمهور با اشاره به افزایش ظرفیت تخت های بیمارستانی در این مرکز درمانی گفت: آنچه بیش از درمان اهمیت دارد موضوع پیشگیری است به همین دلیل از مردم خواسته می شود که با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در خانه مانده و از سفرها و دید و بازدیدها بکاهند.

جهانگیری افزود: البته کار دولت تنها ارائه نظر و توصیه نیست بلکه اگر ضرورت داشته باشد به منظور تأمین سلامت مردم بایدها و نبایدها را اجرایی خواهد کرد و کسانی که از قوانین سرپیچی کنند جریمه خواهند شد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اجرای محدودیت های بیشتر برای دو هفته آتی گفت: اگر نیاز باشد در آینده ممکن است محدودیت ها بیشتر شود و اگر شاهد کاهش مبتلایان به بیماری باشیم و نیاز نباشد محدودیت ها را کمتر خواهیم کرد این امر منوط به همراهی مردم است.

جهانگیری افزود: ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بعد از تعطیلات بسته به شرایط تصمیمات جدیدی اتخاذ خواهد کرد و امیدواریم به فضل الهی با همراهی مردم و توانمندی کادر درمانی بتوانیم از این بیماری عبور کنیم.

معاون اول رییس جمهور ضمن تبریک روز پاسدار از کمک و همراهی نهادهای نظامی به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابله با کرونا قدردانی کرد.

جهانگیری در پاسخ به سوالی پیرامون برگزاری مراسم روز سیزده بدر گفت: همانطور که در اطلاعیه ها اعلام شده تمام بوستان ها و پارک ها تعطیل هستند و این تعطیلی به معنای آن است که نباید مردم کاری انجام دهند که به سلامت خودشان و دیگران آسیب وارد شود.

معاون اول رییس جمهورهمچنین از عملکرد دکتر زالی رییس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونای استان تهران قدردانی کرد و گفت: با توجه به جایگاه، اهمیت و جمعیت استان تهران مدیریت این بخش به منظور فراهم بودن امکانات کافی برای بستری و درمان بیماران و جلوگیری از روند افزایشی بیماری مسأله پراهمیتی است که این کار به خوبی انجام شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید