مسکو: آمریکا در مسیر مبارزه ایران با کرونا مانع‌تراشی می‌کند

    کد خبر :701728

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز گذشته (جمعه) در جمع خبرنگاران تأکید کرد که شرایط دشوار ایران در مقابله با کرونا نتیجه تحریم‌های شدید ایالات متحده آمریکا است.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، زاخارووا در کنفرانس خبری هفتگی خود تصریح کرد که اوضاع دشوار ایران در مقابله با ویروس کرونا تا حد زیادی «تصنعی» است زیرا آمریکا در ساخت این شرایط نقش داشته است و تحریم‌های یکجانبه این کشور علیه ایران مسبب آن بوده است و باید هرچه سریعتر لغو شود.

طبق این گزارش، این دیپلمات روس تصریح کرد که در حال حاضر ایران شاهد فشارهای بی‌سابقه اقتصادی و سیاسی از سوی آمریکا است و این تحریم‌ها خارج از چارچوب اخلاقی و اصول حقوقی است.

وی ضمن تأکید بر لزوم حذف تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران گفت: «روسیه مدت‌ها است که خواستار لغو تحریم‌های ایران شده است و به طور ویژه از واشنگتن درخواست کرده است که هرچه سریعتر تحریم‌های غیرانسانی را که مانع از مبارزه تمام عیار کشورها به خصوص ایران در مقابله با کووید-19 شده است، لغو کند».

به گزارش فارس،در حالیکه با شیوع ویروس کرونا در جهان، کشورهایی چون روسیه و چین و …خواستار لغو تحریم‌های ایران شده‌اند اما واشنگتن تأکید کرده که قصد کاهش تحریم‌های ایران را ندارد و در یکی از تازه‌ترین این موارد، وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد که حاضر به آزادسازی دارایی‌های نقدی ایران به منظور کمک به جمهوری‌ اسلامی در مقابله با کووید-19 نیست.

جدیدترین آمار و ارقام شیوع ویروس کرونا نشان می‌دهد که تا روز جمعه، تعداد مبتلایان به ویروس کووید-19 در ایران به 32 هزار و 332 نفر افزایش یافت و دو هزار و 378 نفر نیز قربانی شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید