افزایش چشمگیر کاربران اینترنت ۵G تا سال۲۰۲۰

    کد خبر :70170

 

این روزها، اینترنت نسل چهارم از سریع‌ترین اتصال‌های اینترنتی است که در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیش از این، دانلود ویدیو، موسیقی، برنامه‌ها و بازی‌ها بدون اتصال به وای‌فای امکان‌پذیر نبود. پس از ورود اینترنت 4G این مشکل تا حد بسیاری برطرف شد.

اینترنت موبایل از جی‌پی‌آر‌اس آغاز شد که در آن زمان تحول عظیمی ایجاد کرده بود. با آمدن نسل دوم اینترنت یعنی 2G، استفاده از نسل اول کاهش یافت. پس از آن، برخی از گوشی‌های تلفن همراه به نسل سوم 3G مجهز شدند که البته این سرویس، سرعت واقعی را در تمام شرایط ارائه نمی‌داد.

به گزارش بازتاب به نقل از تعادل ، پس از پایان دوره 3G نوبت به نسل چهارم یعنی همان 4G رسید و در واقع این سرویس صنعت موبایل را به ‌صورت کلی تغییر داد. به طور معمول سرعتی بالغ بر 150Mb بر هر ثانیه را برای کاربران موبایل به ارمغان آورد. اینترنت 4G اکنون چند سال است که مورد استفاده قرار می‌گیرد و در واقع LTE – استانداردی جهت انتقال داده‌های پرسرعت بی‌سیم برای تلفن همراه و ترمینال‌ها را تا اواخر 2010 ارائه داد. 4G بیشترین نفوذ را در آسیای شرقی همراه با کشورهای کره جنوبی و ژاپن داشته است تا آنها تنها کشورهایی در جهان باشند که پوشش‌دهی 90درصدی از LTE را ارائه دهند.

درحالی که در بسیاری از کشورهای جهان اینترنت 4G هم هنوز یک استاندارد نوظهور محسوب می‌شود و خیلی از مناطق تحت پوشش آن قرار نگرفته‌اند، روند توسعه‌ و طراحی قطعات نسل آینده فناوری‌های ارتباطی اینترنت موبایل را با سرعتی بالا صورت گرفته و احتمالا مودم 5G اینترنت به زودی روانه‌ بازار خواهد شد. سرعت نسل پنجم اینترنت قرار است که حدود 20 Gb در ثانیه باشد که به ‌مراتب بسیار سریع‌تر از اینترنت 4G خواهد بود.

طبق پیش‌بینی‌های صورت‌ گرفته، جریان اینترنت 5G تا سال 2022 جریان اصلی اتصالات اینترنت را در دست خواهد داشت. از لحاظ بررسی وضعیت جغرافیایی در تمام نقاطی که اینترنت 4G در دسترس بوده، شبکه 5G نیز قابل دریافت است. همانطور که گفته شد، بیشترین نفوذ 4G در آسیا بوده است. آن طور که آمار پیش‌بینی‌ شده، نشان می‌دهد در سال 2019 نیز حدود 1میلیون مشترک اینترنت 5G در امریکای شمالی و نزدیک به

2میلیون مشترک در آسیا و اقیانوسیه خواهند بود. طبق این آمار تعداد مشترکین اینترنت 5G در سال 2020 در تمام جهان به 29میلیون نفر می‌رسد که در این سال نیز پیش‌بینی‌ می‌شود که اکثر کاربران نسل پنجم اینترنت در آسیا و اقیانوسیه و امریکای شمالی باشند. در سال 2021 آمار کاربران اینترنت نسبل پنجم تا 7برابر افزایش یافته و به 203مشترک خواهد رسید و در سال 2022 اینترنت 5G با حدود 454کاربر مهم‌ترین جریان اتصال‌ اینترنت در جهان خواهد بود.

اینترنت 5G یکی از مهم‌ترین فناوری‌هایی است که هم کاربران علاقه‌مند به اینترنت پرسرعت موبایل و هم کمپانی‌های سازنده توجه ویژه‌یی به آن دارند. همین حالا هم کاربرانی که به شبکه‌ اینترنت 4G دسترسی دارند از سرعت فوق‌العاده‌دریافت اطلاعات در بستر این شبکه روی موبایل و سیستم‌های کامپیوتری خود بهره می‌برند اما این موضوع هنگامی که اینترنت 5G به طور عمومی عرضه شود و در اختیار کاربران سراسر جهان قرار بگیرد، جهش فوق‌العاده‌یی خواهد داشت.

در واقع اینترنت 5G نسل بعدی اینترنت 4G است که همین حالا هم اپراتورهای موبایل آن را در قالب شبکه اینترنت بدون سیم و از طریق سیم‌کارت‌های مخابراتی در اختیار کاربرانشان قرار داده‌اند. نسل پنجم اینترنت همراه به قدری سریع است که احتمالا از همان ابتدای عرضه از انحصار پلتفرم موبایل خارج شده و در بسترهای عمومی‌تری نظیر اینترنت خانگی نیز در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید