انتقادات تند مسیح مهاجری از سریال پایتخت

    کد خبر :701436

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی از سریال پایتخت انتقاد کرد.

در یادداشت حجت‌الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی آمده است: «شرایط در خانه ماندن به دلیل‌ جلوگیری از گسترش ویروس کرونا که پیش آمد، مسئولین به رئیس رسانه ملی توصیه کردند با تولید و پخش برنامه های شاد، کاری کند که‌ مردم سختی در خانه ماندن را کمتر احساس کنند.گویا مسئولین نمی دانند که تلویزیون خودش‌ نزده می‌رقصد. حالا که این توصیه را کرده اند، ملت، گرفتار خوش‌رقصی‌های تلویزیون شده و نمی‌داند چه کند!

مجموعه‌ تلویزیونی پایتخت، علاوه بر ایرادهای زیادی که به خاطر محتوای ضد فرهنگی دارد، حالا به جان دین و خانه خدا و حج هم افتاده و به بهانه طنزپردازی، عالی‌ترین جلوه‌های مناسک دینی را هم به تمسخر گرفته است. در تخصص من نیست که‌ با زبان هنر وارد جزئیات موضوع شوم، ولی به عنوان یک بیننده تلویزیون‌ که دلم می خواهد همواره رسانه ملی مروج ارزش های دینی و تقویت کننده سنت های ملی و بنیان های فرهنگی و اعتقادی باشد، وقتی صحنه های بازگشت بازیگری که در نقش فرد به حج رفته بود را دیدم، در پیشگاه شهدا و جانبازان دفاع مقدس و تمام انسان های خدا باور احساس شرمندگی کردم.

تمسخرخانه خدا با تعبیر “منزل خدا”، جعل عنوان “خانه شیطان” برای جمرات، بازی سخیف با آب زمزم، بازگشت از حج اول با سر نتراشیده ولی زخم شده در اثر رمی جمرات و … بعضی موارد آشکار ستیز با دین در یکی از قسمت های این مجموعه تلویزیونی است. البته هنوز جوابی برای این سوال هم یافت نشده که بعد از سرنگونی رژیم شاهی و استقرار نظام جمهوری اسلامی،مگر باز هم در ایران تخت شاهی داریم که نام این‌ مجموعه را “پایتخت” گذاشته اند؟

واقعا آیا قرار است ما با بودجه بیت المال، دین‌ستیزی را ترویج کنیم؟ این کار را که آن همه شبکه های ماهواره ای خارجی انجام می دهند. راستی اگر دشمنان اسلام و نظام‌ جمهوری اسلامی صدها میلیارد تومان هزینه می کردند می توانستند با استفاده از رسانه ملی ما چنین اهانت هایی را به مقدسات دینی بکنند؟

نمی خواهم کارهای مفید رسانه ملی را نادیده بگیرم، ولی سوال اساسی این است که چرا به بهانه شاد کردن مردم، با اعتقادت آنها بازی می شود؟ بهانه هایی از قبیل سرگرم کردن مردم و پاسخ به خواسته مردم هم که همواره از ابزارهای توجیه مسئولین‌ رسانه ملی است، نمی تواند افاقه کند زیرا همه می دانند که رسانه ملی همان طور که امام‌خمینی فرمودند باید مثل دانشگاه عمل‌ کند یعنی تاثیرگذار باشد نه تاثیرپذیر.»

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. علی گفت:

    با سلام و احترام/ چیزی که مایه تاسف است و در این سریالها و عین آن در جامعه مشاهده میشود سبک زندگی عده ای است که دوست دارند اینگونه زندگی کنند یک اسم اسلامی و یا بعبارتی برچسب اسلامی هم کنارش باشد. حالا یک نمازی ، یک زیارتی هم در آن بین مشاهده شود اما با چه نیتی ؟! و ما مامور به اطاعت از خدا و رسول و امامش می باشیم و چقدر خوب بود که روی این مساله کارگردانهای ما مانور می دادند و با طنز و شوخی اشکالات را نشان می دادند ما مامور نیستیم زشتیهای جامعه را نشان بدهیم که خلاف سنت الهی است و این روش کمتر در سریالهای طنز ساخته شده به چشم می خورد!! و شاید دغدغه کارشناس منتقد ما هم از این جهت باشد و باز هم مایه تاسف است که اگر در سریال پایتخت تا حدی در بحث طنز موفق بوده در سریالهای دیگر همچون لیسانسه ها ، فوق لیسانسه ها ، دوپینگ و کامیون و … بحث هجو و بدآموزی، بی شخصیت نشان دادن و بی عقل بودن قشر دانشجو و بیرنگ بودن اعمال عبادی و اعتقادات به وفور به چشم می خورد و یک نویسنده، یک فیلمنامه نویس و یا یک کارگردان اول از همه باید خود را در محضر خدا ببیند و پاسخگو باشد و بعد ببیند در ساعتی که می خواهد میلیونها خواننده یا بیننده را سرگرم کند، آنها را به کجا می خواهد ببرد؟ ! در آخر تشکر می کنم از کلیه کسانیکه سعی دارند تا ضمن سرگرمی باعث خوشحالی مردم شوند ولی به خاطر داشته باشند که قشر وسیعی از همین مردم با فطرتهای پاک سالم و ساده بخصوص بچه های معصوم شاهد برنامه های آنها هستند و لزومی ندارد که بعضی از دیالوگهای زشت و کثیفی که در بین بعضی از قشرها رایج است را بشنوند و یا ببینند ما امام رضا داریم ما صاحب الزمان داریم. یاعلی ……….علی از اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید