ادعای مرگ جاسوس آمریکایی در ایران

    کد خبر :701306

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از خانواده رابرت لوینسون جاسوس سابق سازمان سیا اعلام کرده است که دولت آمریکا نتیجه گیری کرده است که لوینسون مرده است.

براساس بیانیه‌ای که خانواده لوینسون منتشر کرده است، دولت آمریکا مدعی است که لوینسون در زندانهای ایران مرده است. آنها می‌گویند که نمی‌دانیم که چه زمانی و چگونه فوت کرده است اما مرگ وی به قبل از شیوع ویروس کرونا مربوط است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز در نشست خبری که چهارشنبه شب به وقت واشنگتن درباره ویروس کرونا داشت مدعی شد که رابرت لوینسون زمانیکه که در ایران بازداشت بوده است فوت کرده است.

مقامات ایرانی بارها ادعای مقامات آمریکایی در زمینه بازداشت وی توسط نیروهای ایرانی و حضور وی در ایران را رد کرده‌اند.

آقای لوینسون حدود 13 سال قبل در حین سفری که به ادعای خانواده‌اش با اهداف تجاری و برای بررسی موضوع «سیگارهای تقلبی» به جزیره کیش ایران داشت، ناپدید شد. از زمان ناپدید شدن این فرد که ادعا شده در آن زمان به عنوان کارآگاه خصوصی فعالیت می‌کرده، تنها چند قطعه عکس و یک نوار ویدئویی منتشر شده است. مقاماتی در دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا با توجه به همین مدارک پیش از این گفته‌ بودند که وی احتمالا در افغانستان یا پاکستان به سر می‌برد.

به گزارش فارس،وزارت خارجه ایران پیش از این اعلام کرده بود که جمهوری اسلامی ایران در گذشته بارها اعلام کرده است که این فرد در یک مقطعی به ایران سفر کرده و سپس از ایران خارج شده است و پس از ترک خاک ایران نیز دیگر هیچگونه اطلاعی از سرنوشت لوینسون ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید