کرونا بزرگترین تهدید برای انتخاب دوباره ترامپ است

    کد خبر :701002

در گزارش این مرکز آمده است که ویروس کرونا بزرگترین تهدیدی است که فرصت انتخاب دوباره “دونالد ترامپ” رئیس جمهور آمریکا را از او خواهد گرفت و عامل مهمی در تعیین نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا بشمار رود.

ترامپ در آغاز فراگیری این بحران تلاش کرد تا آن را دست کم بگیرد. این نوع رفتار ترامپ و تأخیر دولت وی در انجام اقدامات بازدارنده و نیز ناتوانی در چاره اندیشی مناسب و منطقی، بیش از هرچیز دیگر ضعف ساختار زیربنایی بهداشت آمریکا را نشان داد، صرف نظر از اینکه دهها هزار آمریکایی شغل خود را از دست دادند.

ارزیابی سازمانهای جهانی نشان می‌دهد که میزان بیکاری در آمریکا به ۲۰ درصد برسد. اگر این بحران آنگونه که متخصصین می‌گویند بین ۱۲ تا ۱۸ ماه دیگر بطول انجامد این میزان بیکاری نیز افزایش می‌یابد. امروز دهها میلیون آمریکایی در قرنطیه قرار دارند و ترامپ نیز تصمیم گرفته است که دهها هزار از نیروهای گارد ملی را بمنظور مقابله با این ویروس فراخواند.

اگر دولت ترامپ در مدیریت این بحران و ممانعت از فروپاشی اقتصادی و حل بیکاری ناتوان بماند به یقین برگ برنده اصلی وی در رقابت انتخاباتی آینده ریاست جمهوری آمریکا از بین خواهد رفت.

از نظر مرکز عربی مطالعات و تحقیقات سیاسی ترامپ در آغاز این بحران در واشنگتن تلاش کرد تا از حجم تهدید آن بکاهد و آن را ناچیز شمرد و اصرار داشت که همه چیز خوب است!

به گزارش مهر،این موضع ترامپ کاملاً برخلاف توصیه‌ها وهشدارهای پیاپی کارشناسان و پزشکانی بود که در زمینه مبارزه با بیماری‌های مسری و امنیت بیولوژیکی فعالیت می‌کردند.

جالب اینجاست که با وجود هشدار مدیر اطلاعات ملی آمریکا در ژانویه سال جاری درباره ویروس کرونا اما ترامپ این گزارش را نادیده گرفت و آن را “نیرنگ جدید دموکرات‌ها” برای برکناری او تلقی کرد.

مرکز عربی مطالعات و تحقیقات سیاسی براین باور است که ترامپ هنوز هم تلاش می‌کند تا از حجم خطر کرونا بکاهد و آن هم به دلیل ترس از فروپاشی اقتصادی است که می‌تواند شانس پیروزی وی در انتخابات آینده را تضعیف کند.

براساس این گزارش، نتیجه این رویکرد این شد که دولت آمریکا فقط وقت تلف کرد تا آمریکایی‌های بیشتری به این ویروس مبتلا شوند ودر حالی که می‌توانست آمادگی دولت و ایالت‌های محلی را برای مقابله با این ویروس افزایش دهد.

این مرکز مطالعات و تحقیقات سیاسی معتقد است که بیشتر کارشناسان سیاسی رویکرد ترامپ و چگونگی مواجهه وی با ویروس کرونا را معیار اصلی و شاید هم تنها ملاک پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌دانند.

چرا که ترامپ محبوبیت خود را در سالهای گذشته براساس رشد اقتصادی بنا کرد؛ بگونه ای که در سه سال گذشته آمار بیکاری به نسبت بالایی کاهش یافت و آمریکا شاهد یک رشد اقتصادی مناسبی بود. درست است که این رشد اقتصادی از زمان ریاست جمهوری اوباما آغاز شده بود اما بیشتر آمریکایی‌ها فاقد تحلیل هستند و تنها به شرایط فعلی نگاه می‌کنند و از اینرو مسئولیت هرگونه فروپاشی اقتصادی نیز برعهده ترامپ خواهد بود.

از سویی دیگر ترامپ دیگر قادر نخواهد بود تا مراسم و تجمعات گسترده برگزار کند و این موضوع پایگاه انتخاباتی وی را بشدت متزلزل می‌کند.

مرکز عربی مطالعات و تحقیقات سیاسی در پایان چنین نتیجه گیری می‌کند که به احتمال زیاد ترامپ در رقابت ریاست جمهوری آینده آمریکا شانس زیادی ندارد بویژه اینکه این احتمال هم وجود دارد که در نتیجه ناتوانی وی در مدیریت بحران کرونا بسیاری از نزدیکان و حامیان انتخاباتی وسیاسی خود را نیز از دست بدهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید