افت ۴۲۰۰ واحدی بورس در اولین روز معاملاتی سال جدید

    کد خبر :700922

در اولین روز معاملاتی بورس در سال ۹۹، شاخص کل با افتی ۴ هزار و ۲۰۰ واحدی به محدود ۵۰۸ هزار واحدی سقوط کرد. افت ۴۲۰۰ واحدی شاخص کل در حالی رخ داده که شاخص کل هم‌وزن رشدی ۱۵۰۰ واحدی را به ثبت رساند.

بازار امروز در اولین روز کاری سال جدید با افزایش تقاضا در نمادهای کوچک آغاز بکار کرد. کوچک ها امروز چابک تر از همیشه آغاز کردند و تا پایان معاملات قدرت نمایی خود را به رخ بازار کشیدند. سایه سنگین افت قیمت های جهانی بر سر گروه های فلزات اساسی و فرآورده های نفتی همچنان ادامه داشت. افت قیمت های جهانی موجی ترس و واهمه سهامداران گروها های مربوطه شد به نحوی که امروز شاهد قدرت فروشندگان و افت تقاضای حاکم بر روی این گروه بودیم.

نمادهای تاثیرگذار بازار امروز

در پایان معاملات روز سه‌شنبه، سه نماد فارس، فولاد و فملی به ترتیب با ۱۲۹۲، ۹۹۰ و ۷۶۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. وبملت نیز با ۴۲۱ واحد مثبت نتوانست بر روند منفی شاخص کل تاثیر چندانی بگذارد.

در جریان معاملات امروز ۳۸۸ نماد در محدوده مثبت معامله شدند تا بیش از ۶۰ درصد کل بازار سبزپوش باشند. در معاملات روز سه‌شنبه بورس، بیش از ۶۲۹ هزار معامله انجام شد که طی آن ۴ میلیارد و ۱۶۰ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۲۸ هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال داد و ستد شد. ارزش معاملات فرابورس نیز امروز نزدیک ۱۵ هزار میلیارد ریال بود تا ارزش کل بازار به ۴۳ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال برسد.

در جریان معاملات امروز سه نماد وتجارت، وبصادر و ذوب به ترتیب با ۷۱۹، ۴۱۸ و ۲۱۱ میلیون سهم بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند و وبلمت، غسالم و غگل نیز بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

در معاملات امروز دو گروه بانکی و دارویی یکدست سبزپوش و صف خرید به کار خود پایان داد و پس از آن نیز گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر بیشترین تقاضا را به خود اختصاص دادند. از طرف دیگر گروه فلزات اساسی و استخراج کانه‌های فلزی نیز تحت تاثیر سقوط بازار‌های جهانی با فشار عرضه مواجه بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید