هیوندای النترا ۲۰۲۱ معرفی شد؛ طراحی شیک‌تر، تکنولوژی پیشرفته‌تر

  • خودرو
  • سه شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۹ ۱۷:۲۱
    کد خبر :700907

اخیرا هیوندای مشغول انجام کار‌های جدید زیادی بوده است؛ این خودروساز کره‌ای به تازگی برخی مدل‌های کراس اوور و نیز هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ را به خط تولید خود اضافه کرده و حالا نیز از نسل جدید النترا، سدان جمع و جوری که همین سال گذشته نسخه فیس لیفت آن را روانه بازار نموده بود، پرده‌برداری کرده است. به نظر می‌رسد نسل جدید النترا به دلیل ابعاد ارتقا یافته و نیز بهره‌مندی از فناوری‌های سطح بالا، شانس زیادی در برابر حریفان ژاپنی همچنین تویوتا کرولا، هوندا سیویک و مزدا ۳ داشته باشد.

به گزارش فرارو،حتی با وجود تمایل برخی مشتریان به سمت کراس اوور‌های جمع و جور شهری، هیوندای همچنان نیاز به تداوم حضور دو سدان پرفروش خود در بازار را احساس می‌کند. همانند سوناتا، شرکت هیوندای مدل کوچکتر النترا را نیز از برخی فناوری‌ها و آپشن‌های مدرن لبریز ساخته که بعضا تنها در اتومبیل‌های گران‌قیمت‌تر قابل دسترسی هستند. اپل کارپلی و اندروید اتو وایرلس، ۲ عدد نمایشگر ۱۰.۳ اینچی و… از جمله این تجهیزات به شمار می‌روند. همچنین برای نخستین بار شاهد حضور نسخه هیبرید النترا در بازار خواهیم بود. تمامی این تغییرات در قالب ظاهری به مراتب شیک‌تر به وقوع پیوسته‌اند.

ظاهر جدید، پلتفرم جدید

مدل ۲۰۲۰ هیوندای النترا چندان زیبا نیست و از نظر ظاهری در رده‌های پایین جدول کلاس سدان‌های جمع و جور دسته‌بندی می‌شود؛ بنابراین هیوندای دستی به سر و روی بدنه خودرو کشیده و نقاط ضعف طراحی مدل پیشین را از بین برده است. این شرکت چهره زمخت النترا ۲۰۲۰ را با ظاهری مدرن، زیبا و جذاب که تا حدودی از سوناتا ۲۰۲۰ الهام گرفته شده، جایگزین ساخته است.

نمای جانبی به ویژه ستون C. نیز یادآور کیا اپتیما ۲۰۲۰ بوده و به نظر می‌رسد از آن الهام گرفته شده باشد. هیوندای النترا ۲۰۲۱ بر یک پلتفرم جدید استوار شده که موجب زیاد شدن فاصله محوری به میزان یک اینچ و افزایش طول کلی خودرو به اندازه ۲ اینچ شده است. همچنین عرض خودرو افزایش و ارتفاع آن کاهش داده شده است تا تغییرات ظاهری مورد نظر طراحان قابل حصول باشد.

هیوندای از عبارت «چهار در کوپه با ظرافت» برای توصیف ظاهر این خودرو استفاده کرده که مسلما عبارتی مبهم است، اما به هر حال ظاهر شکیل‌تر النترا جدید را خاطرنشان می‌کند. با وجود ظاهر کوپه مانند و ارتفاع تقلیل یافته، کابین النترای جدید از نظر فضای سر تفاوتی با مدل قبلی ندارد، چرا که ارتفاع صندلی‌ها اندکی کاهش داده شده است. فضای پا نیز معادل ۴۲.۳ اینچ در جلو و ۳۸ اینچ در ردیف عقب است که تقریبا هم سطح با رقبا ارزیابی می‌شود.

فناوری‌های فراوان و پیشرفته

شاید بزرگترین پیشرفت النترای جدید در بحث تکنولوژی‌های موجود در این خودرو رخ داده باشد. هیوندای النترا ۲۰۲۱ از آپشن‌های فراوانی سود می‌برد؛ نسخه پایه به نمایشگر ۸ اینچی لمسی، اپل کارپلی و اندروید اتو به صورت استاندارد مجهز شده است. مدل‌های گران‌تر دو عدد نمایشگر ۱۰.۳ اینچی با قابلیت تغییر پیکربندی و اتصال دو تلفن همراه از طریق بلوتوث مجهز هستند.

سبک طراحی کابین مدل جدید هیوندای النترا از مدل فعلی بسیار فاصله گرفته و مدرن‌تر از سایر رقبا به نظر می‌رسد. همچنین تکنولوژی‌های ایمنی مدرن نظیر ترمز خودکار اضطراری، سامانه کمکی، خروج از خط و سیستم پایش هوشیاری راننده به صورت استاندارد در این خودرو حضور خواهند داشت. مانیتورینگ نقاط کور و کروز کنترل تطبیق‌پذیر نیز قابل سفارش خواهند بود. همچنین یک تکنولوژی به عاریت گرفته شده از سوناتا نیز در این جا حضور دارد که راننده را قادر می‌سازد از طریق تلفن همراه بر بسیاری از قابلیت‌های خودرو کنترل داشته باشد.

توان فنی هیوندای النترا ۲۰۲۱

النترا برای نخستین بار به یک پیشرانه هیبریدی مجهز خواهد شد. این سامانه شامل پیشرانه ۱.۶ لیتری چهار سیلندر خطی و یک موتور الکتریکی است که در مجموع ۱۳۹ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتن متر گشتاور را به سوی چرخ‌های جلو روانه می‌کند. هیوندای انتظار دارد مصرف سوخت النترا ۲۰۲۱ کمتر از ۴.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر باشد که آن را شانه به شانه محصولاتی همچون هوندا اینسایت و تویوتا کرولا هیبریدی قرار می‌دهد.

همچنین یک پیشرانه بنزینی ۲ لیتری به همراه جعبه دنده cvt (مشابه با مدل ۲۰۲۰) در نسل جدید هیوندای النترا انجام وظیفه خواهند کرد. توان خروجی این پیشرانه برابر با ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور حاصل از آن معادل ۱۷۹ نیوتن متر است. همچنین نسخه پرتوان N. نیز به صف مدل‌های النترا در آینده خواهد پیوست.

سخن پایانی درباره النترا ۲۰۲۱

در حال حاضر اطلاعات دقیقی پیرامون قیمت هیوندا النترا ۲۰۲۱ در دسترس نیست. تولید این محصول از پاییز سال جاری در کره جنوبی و ایالات متحده آغاز خواهد شد. البته باید منتظر اثرات شیوع ویروس کرونا بر روند تولید این محصول بمانیم. به هر حال حضور النترا جدید می‌تواند موجب ارتقای فناوری‌ها و سبک طراحی اتومبیل‌های این کلاس خودرویی شود و بهتر است هرچه زودتر روانه بازار شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید