دریادار سیاری:

ارتش بیمارستان ۲ هزار تختخوابی در تهران آماده می‌کند

  • سیاسی
  • دوشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۹ ۱۳:۰۰
    کد خبر :700381

دریادار «حبیب‌الله سیاری» روز دوشنبه در نشست خبری قرارگاه پدافند زیستی ارتش، افزود: ظرف روز‌های گذشته ستادکل نیرو‌های مسلح در راستای اجرایی کردن فرمان فرمانده معظم کل قوا در خصوص پیرامون برگزاری رزمایش دفاع بیولوژیک، دستورات جدیدی برای ارتش جمهوری اسلامی ایران صادر کردند که ما نیز امروز این دستور را برای اجرا به نیروی زمینی ارتش ابلاغ می‌کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده با تاکید بر بر اینکه توانمندی در اجرای این ماموریت، میزان آمادگی برای دفاع در برابر حمله بیولوژیک را نشان خواهد داد، خاطرنشان کرد: دعوت می‌کنیم در ۴۸ ساعت آینده یعنی صبح روز چهارشنبه در نقطه‌ای که مشخص می‌شود در تهران از این مجتمع بازدید کنند تا اگر لازم شد در تهران مورد استفاده قرار گیرد.

امیر سیاری در ابتدای این نشست با تبریک عید سعید مبعث و سال نو، اظهار داشت: ماموریت اصلی ارتش دفاع از سرزمین و تمامیت ارضی کشور و تامین امنیت کشور است.

وی ادامه داد: ارتش در شرایط مختلف آب هوایی و حتی در شرایط کنونی که این ویروس گسترش یافته، باید توان خود را حفظ و ماموریت اصلی خود را انجام دهد؛ ارتش باید سلامت کارکنان خود را حفظ کند و در همین راستا و با تلاش شبکه اداره بهداشت و درمان ارتش، سلامت کارکنان به خوبی حفظ شده است.

به گزارش ایرنا،سیاری با اشاره به شرایط خوب محیط‌های آموزشی و پادگان‌های ارتش تصریح کرد: خوشبختانه شرایط بسیار خوبی در پادگان‌ها وجود دارد و ارتش در کنار ماموریت اصلی خود در حال خدمت به مردم است.

وی با بیان اینکه در زمان شیوع ویروس کرونا در چین اقدامات اولیه و مطالعات را انجام و آمادگی اولیه را کسب کرده بودیم گفت، با شیوع ویروس کرونا، قرارگاه پدافند زیستی ارتش را تشکیل و جلسات متعددی تشکیل و پیش‌بینی‌ها را انجام داده و بعد از شیوع ویروس کرونا در ایران بلافاصله با جلسه‌ای که با وزیر بهداشت داشتیم، اعلام آمادگی کردیم که به آن‌ها کمک کنیم.

۳۲ بیمارستان ارتش در حال خدمت‌رسانی هستند

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: بیمارستان‌ها و تجهیزات مورد نیاز را در اختیار شبکه بهداشت کشور قرار داده و نیرو‌های مختلف با محوریت نیروی زمینی ارتش به گندزدایی و ضد عفونی کردن اماکن مذهبی، بیمارستان‌ها و شهر‌ها پرداختند.

وی با اشاره به دستور فرماندهی معظم کل قوا برای تشکیل قرارگاه مقابله با کرنا در نیرو‌های مسلح افزود: با صدور فرمان فرماندهی معظم کل قوا، کمک‌ها و اقدامات نیرو‌های مسلح از جمله ارتش انسجام بیشتری یافت و توسعه پیدا کرد. در همین راستا پایش و غربال‌گری در خروجی شهر‌ها و ضد عفونی مراکز را گسترش و تولید ماسک و لباس برای بیمارستان‌ها را گسترش دادیم.

سیاری گفت: ۳۲ بیمارستان ارتش در سراسر کشور در حال خدمت‌رسانی هستند. بیمارستان صحرایی بزرگی در شهر قم و رشت برپا کردیم همچنین بیش از ۱۶۰۰ تخت تا کنون به بیماران و بیش از ۴ هزار تخت برای دوران نقاهت اختصاص یافت.

معاون هماهنگ کننده ارتش خاطر نشان کرد: امروز در بیش از ۲۰ استان توسط نیرو‌های ارتش در حال پایش مسافران هستیم و ایستگاه‌های ضد عفونی برپا کرده و ظرفیت‌های ارتش به خوبی به این امر اختصاص یافته است.

وی بررسی علمی و تخصصی ویروس کرونا را برنامه دیگر ارتش برای مقابله با ویروس کرونا دانست، گفت: تیم‌های جنگ‌های نوین در استان‌های مختلف در حال بررسی و مقابله با گسترش ویروس کرونا هستند. همچنین با همکاری سپاه پاسداران و وزارت دفاع در حال پیش بردن کار هستیم و با برگزاری رزمایش و آمادگی کامل و البته با برپایی بیش از ۲۰۰ مرکز درحال پایش مردم در سرتاسر کشور هستیم.

سیاری پیشرفت‌های علمی، تجهیزات و میدانی ارتش در مقابله با کرونا را بسیار خوب و جهش دانست و گفت: امیدواریم با همکاری مردم بتوانیم هرچه زودتر بر این ویروس منحوس غلبه کنیم.

نشست خبری قرارگاه پدافند زیستی ارتش صبح روز دوشنبه با حضور امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ کننده ارتش، امیر «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش و امیر دریادار مداح رئیس اداره بهداشت و درمان ارتش در ستاد فرماندهی ارتش برگزار شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید