درخواست 200 نفر از پزشکان از رئیس جمهور برای تعطیلی صنوف غیرضرور

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ ۱۳:۰۰
    کد خبر :699541

جمعی از اساتید پزشکی و صاحب نظران حوزه سلامت در نامه‌ای به رئیس جمهوری خواستار تعطیلی برخی از صنوف غیرضرور و همچنین ممانعت از سفر نوروزی مردم به شهرهای مختلف برای قطع زنجیره ابتلا به بیماری کووید 19 شدند.

متن این نامه به شرح زیر است:

در این برهه از زمان که ویروس کرونا به صورت گسترده و بی مهابا جولان می دهد، نباید خطر را دست کم گرفت . در این یک ماهی از که شیوع بیماری کووید19 در ایران می گذرد، تمامی تلاش کادر درمانی و همچنین همه مسوولان این است که زنجیره انتقالاین ویروس قطع شود، چراکه فقط در این صورت است که می توان بر غول بی شاخ و دم کرونا فائق آمد.

این روزها در حالی که بسیاری از خانواده ها در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند، برخی از صنوف غیر ضرور همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند و جامعه بزرگ این صنوف و کارگران به اجبار در حال تردد برای حضور در محل کار خود هستند.

این درحالی است که به گفته تمامی پزشکان و کارشناسان اهل فن برای از بین بردن چرخه انتقال ویروس کرونا مردم باید در منازل خود بمانند و از حضور در مکان های عمومی خودداری کنند. در این شرایط و وضعیتی که ابزار و مواد موردنیاز کنترل عفونی به صورت همه گیر در اختیار آحاد جامعه قرار ندارد، اصرار بر ادامه حضور فعالان اصناف غیر ضرور برای مردم در محل کار جز افزودن بر تعداد مبتلایان به کرونا و داغدار شدن خانواده های ملت شریف ایران دستاورد دیگری ندارد.

گفتنی است که با فعالیت اصناف مختلف خطر افزایش شمار مبتلایان به کرونا همچنان بیش از پیش احساس می شود و در عین حال با توجه به فشار اقتصادی و ایراد خسارات مالی به فعالان بخش خصوصی و صنوف نام برده، لازم است تدابیری برای جبران زیان های وارده بر این گروه اندیشیده شود.

از این نکته مهم نیز نمی توان گذشت که ممانعت از تردد درون شهری و برون شهری بنا به تجربه کشورهای موفق با حفظ کرامت انسانی و فرهنگ سازی، نقشی به سزا در کنترل بیماری های واگیر و اپیدمی ویروس کرونا و جلوگیری از آمار تصاعدی ابتلا به این بیماری دارد و برای این بخش باید از مسافرت و خروج غیر اضطراری مردم از شهرهایشان جلوگیری شود.

لازم به ذکر است که پیشگیری از یک فاجعه با توجه به تجربه کشورهای درگیر ویروس کرونا امر مهمی است و پاسخ حضرتعالی به این مطالبه در حافظه سلامت ایران متمدن خواهد ماند.

به گزارش فارس،نزدیک به 200 نفر از پزشکان برجسته، صاحب نظران حوزه سلامت و اساتید بزرگ دانشگاه های علوم پزشکی کشور از جمله دکتر بهرام عین اللهی، دکتر ناصر سیم فروش، دکتر محمدهادی ایمانیه، دکتر مسعود خاتمی، دکتر ابراهیم متولیان، دکتر زهره الهیان، دکتر امیرحسین قاضی زاده هاشمی، دکتر علیرضا زاکانی، دکتر حسینعلی شهریاری، دکتر حسین قناعتی، دکتر عباس مسجدی، دکتر سیدحسن امامی رضوی، دکتر ودود حیدری، دکتر معصومه آباد، دکتر احمد اسفندیاری، دکتر سعید بینات، دکتر جعفر اصلانی، دکتر ضرغام صادقی، دکتر حسن ابوالقاسمی این نامه را امضاء کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید