سرپرست سازمان رفاه شهرداری تهران:

۵۰ درصد تهرانی ها کرونا را جدی نگرفته اند

    کد خبر :699436

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: طبق آخرین نظر سنجی های انجام شده، هنوز ۵۰ درصد از شهروندان تهرانی به معنای واقعی ابتلا به کرونا را جدی نگرفته اند.

سید مالک حسینی گفت: شیوع ویروس کرونا در کنار چالش‌ها و تهدیدهایش، ما را در موقعیتی قرار داده که می‌توان از این تهدید فرصت ساخت. شیوع کرونا ما را آگاه کرد که باید الگوی‌های رفتاری‌مان به ویژه در موضوع سلامت و خود مراقبتی را تغییر دهیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مأموریت‌های اصلی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی مسئولیت‌پذیری اجتماعی است، افزود: تجربه نشان داده مردم ما در چنین موقعیت‌هایی از خودگذشتگی بسیاری دارند. با شیوع ویروس کرونا و افزایش کار مددکاران و کارکنان گرمخامه‌ها فراخوان جذب نیروی داوطلب را دادیم که بیش از ۴۰ نفر در این فراخوان مشارکت کردند.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، ادامه داد: در صورتی این افراد در این فراخوان داوطلب شدند که آگاهانه می‌دانستند با حضور در گرمخانه‌ها و گشت‌های فوریت اجتماعی در صف مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند و خطر ابتلاء، آن‌ها را تهدید می‌کند.

حسینی با اشاره به اینکه هم اکنون در گرمخانه‌های شهرداری تهران به بیش از ۲۰۰۰ نفر خدمات شبانه روزی ارائه می‌شود، تصریح کرد: مدتی پیش میزبان نماینده سازمان بهداشت جهانی بودیم. ایشان از اینکه روزانه به این تعداد فرد بی‌سرپناه خدمات ویژه ارائه می‌شد، این اقدام را قابل تحسین دانست و از شهرداری تهران به خاطر این خدمات قدردانی کرد.

وی با تاکید بر اینکه در این بحران و اتفاقات اینچنینی توجه به مسئولیت فردی اهمیت بسیاری دارد، عنوان کرد: هنوز تعدادی از شهروندان شیوع ویروس کرونا را جدی نگرفته‌اند.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی گفت: طبق آخرین نظر سنجی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، هنوز ۵۰ درصد از شهروندان تهرانی به معنای واقعی ابتلاء به این ویروس را جدی نگرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون اطلاع رسانی‌های خوبی در خصوص ویروس کرونا انجام شده است، تصریح کرد: در شهرداری تهران بیش از ۴۰ هزار نفر در حال خدمت شبانه روزی به شهروندان هستند؛ در حالی که بنا به نوع خدمتی که می‌کنند در معرض خطر ابتلاع به ویروس کرونا هستند و همه این کارکنان و مدیرانی که در خط مقدم‌مبارزه با کرونا قرار دارند امسال برای حفاظت از سلامت شهروندان تعطیلات نوروزی نخواهند داشت.

حسینی با تشریح خدمات شهرداری تهران به کودکان کار که نه از حیث وظیفه بلکه در چارچوب مسئولیت پذیری اجتماعی است، بیان کرد: در هفت روز گذشته بیش از ۱۴۰۰ پرس غذای گرم و انواع تجهیزات و امکانات حفاظتی بین کودکان زباله‌گرد توزیع شد.

به گزارش مهر ،سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی ادامه داد: شهرداری تهران با همکاری داوطلبانه روانشناسان با همکاری مؤسسه مدت در دو سطح عموم شهروندان و ویژه کارکنان شهرداری تهران و خانواده‌های آنها خدمات رایگان مشاوره کاهش اضطراب ارائه می‌دهد، همچنین همکاران ما در معاونت امور اجتماعی و فرهنگی با همکاری سازمان میادین میوه و تره بار میوه شب عید ۳۰۰۰ سالمند را به منظور سهولت دسترسی آن‌ها، تأمین کرده و درب منازل آنها تحویل دادند.

وی تاکید کرد: با همه مشکلات، نگهداشت اجتماعی شهر در شرایط مطلوبی است و در شرایط سخت کنونی می‌توانیم به مردم اطمینان بدیم که از افراد بی پناه شهر محافظت خواهیم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید