احتمال تعویق امتحانات دانش‌آموزان وجود دارد

    کد خبر :698048

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: قطعاً شرایط امسال همانند سال‌های تحصیلی گذشته نیست و تعویق کنکور و امتحانات دانش‌آموزان محتمل است.

حمایت میرزاده درباره طولانی شدن سال تحصیلی اظهار کرد: وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم و از سوی دیگر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای جبران زمان از دست رفته آموزش تمهیداتی می‌اندیشند تا موانع قانونی برطرف شود و بتوان زمان از دست رفته آموزش را جبران کرد.

وی افزود: هم‌اکنون صداوسیما و معلمان در فضای مجازی برای جبران خلأ آموزشی دانش‌آموزان تلاش می‌کنند که البته ممکن است تمام دانش‌آموزان به این موارد دسترسی نداشته باشند بنابراین باید برای جبران زمان آموزش چاره‌ای اندیشید.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در قانون لحاظ شده که شروع سال تحصیلی از اول مهر باشد اما درباره پایان سال تحصیلی ذکر نشده است که حتماً باید امتحانات در خرداد ماه برگزار شود و این موضوع در اختیار وزارت آموزش و پرورش است که می‌تواند از فرصت خرداد برای آموزش دانش‌آموزان استفاده کند و امتحانات را به تعویق بیاندازد.

میرزاده تصریح کرد: در بحث جبران زمان از دست رفته آموزش قطعاً وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش تصمیم خواهند گرفت و وضعیت امسال همانند سالهای گذشته نخواهد بود، ممکن است به میزانی که سال تحصیلی ادامه خواهد یافت امتحانات دانش‌آموزان و کنکور به تعویق بیفتد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید