حناچی: مردم تهران از ماندن در خانه استقبال کرده‌اند / کاهش ۷۰ درصدی مسافران مترو

    کد خبر :697893

شهردار تهران درباره احتمال تعطیلی مترو گفت: در این زمینه شهرداری نمی‌تواند به تنهایی تصمیم بگیرد و ستاد ملی مبارزه با کرونا راجع به آن تصمیم نگرفته است، در حال حاضر مسافران مترو به یک سوم تعداد همیشگی رسیده‌اند.

پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه جلسه علنی جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران از شهروندان تهرانی درخواست کرد همکاری لازم را با مسئولان شهری درباره چهارشنبه آخر سال داشته باشند و با عدم حضور در شهر کار مسئولان شهری در این حوزه را دشوارتر نکنند زیرا برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال باعث تردد بی مورد در سطح شهر می‌شود و این برخلاف قرارهایی است که برای عدم حضور مردم در سطح شهر گذاشته شده است.

وی در ادامه با اشاره به باز بودن میادین میوه و تره بار و بخش سوپرمارکت فروشگاه‌های شهروند اظهار کرد: این مراکز به عنوان مراکز توزیع اقلام مورد نیاز شهروندان پذیرفته شده و تعطیل نخواهند شد و مانند هر سال به شهروندان در ایام تعطیلات نوروز خدمات‌رسانی می‌کنند.

حناچی با اشاره به بازدیدی که از چند میدان تره‌بار و فروشگاه شهروند داشته است، گفت: سرویس رسانی در این مراکز به خوبی انجام می‌شد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره احتمال تعطیلی مترو گفت: در این زمینه شهرداری نمی‌تواند به تنهایی تصمیم بگیرد و ستاد ملی مبارزه با کرونا راجع به آن تصمیم نگرفته است. در حال حاضر مسافران به یک سوم تعداد همیشگی رسیده‌اند و این بدان معناست که مردم از ماندن در خانه‌ها استقبال کرده‌اند. اما در صورت ابلاغ این موضوع از سوی ستاد ملی آمادگی انجام آن را داریم.

شهردار تهران در پاسخ به پرسش دیگری درباره آغاز دوباره فعالیت‌های دریاچه خلیج فارس اظهار کرد: دیشب گزارش‌هایی به ما رسید و در حال رسیدگی به آن هستیم.

حناچی درباره فروش اوراق مشارکت برای توسعه مترو و عدم واریز این پول توسط یکی از بانک‌ها توضیح داد: این بانک، وثیقه‌های شهرداری را نمی‌پذیرد که این موضوع قابل قبول نیست. این اوراق برای توسعه مترو مجوز انتشار گرفته‌اند. محاسبه کنید پول سود 910 میلیارد برای 6 ماه چه سودی خواهد بود و این بانک باید پاسخگو باشد. موضوع مترو یک موضوع حاکمیتی و ملی است و انتظار می‌رود همه دستگاه‌های اقتصادی و عمومی در این رابطه دست کم به وظیفه اجتماعی خود در برابر مردم تهران عمل کنند.

به گزارش تسنیم ،وی در پاسخ به سوال دیگری درباره نحوه ضدعفونی کردن معابر پایتخت و مقایسه آن با برخی از شهرهای دیگر اظهار کرد: براساس گزارش‌های جهانی، ایران در برابر این پانومی از خیلی از کشورها جلوتر است. این تصاویر ممکن است تصاویر مانورهای آنها باشد و مانورها معمولا با حداکثر امکانات انجام می‌شود. ما نیز از تمام امکانات خود برای ضدعفونی کردن شهر استفاده کردیم. دستگاهی برای مه‌پاشی تهیه شده اما در مجموع میزان تأثیرگذاری ضدعفونی کردن معابر با ضد عفونی کردن انفرادی قابل مقایسه نیست. به همین دلیل صد دستگاه ضدعفونی کننده انفرادی و 10 دستگاه ضدعفونی کننده سنگین برای تهران تهیه کرده و روزانه 180 نقطه عمومی شهر ضدعفونی می‌شود و شما این نکته را فراموش نکنید ما این فعالیت‌ها را در زمان تحریم انجام می‌دهیم و جنس امکانات ما با جنس امکانات کشورهایی که گردش اقتصادی آزاد دارند، قابل مقایسه نیست.

شهردار تهران درباره کمبود دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی کننده به تاکسی‌ها، گفت: در حد لازم و توان این اقلام را در توان آنها گذاشته‌ایم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید