وضعیت طولانی شدن سال تحصیلی فعلا مشخص نیست

    کد خبر :697886

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: سناریوهای مختلفی برای جبران تعطیلات داریم اما فعلا وضعیت طولانی شدن سال تحصیلی به طور‌ قطعی مشخص‌ نیست.

مهدی نوید ادهم درباره تغییر تقویم آموزشی و طولانی‌تر شدن سال تحصیلی، اظهار کرد: آموزش و پرورش بررسی‌های مختلفی را انجام داده و سناریوهای متعددی داریم.

وی افزود: تصمیم نهایی درباره تمدید تعطیلی مدارس را ستاد ملی مبارزه با کرونا اخذ خواهد کرد و متناسب با آن اگر نیاز به تغییر قوانین موجود و تمدید سال تحصیلی باشد در شورای عالی آموزش و پرورش اقدام خواهیم کرد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: فعلا نمی‌توانیم بگوییم مدارس تا چه زمانی تعطیل است؛ بنابراین باید منتظر تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا درباره تعطیلی مدارس باشیم و پس از آن درباره ادامه سال تحصیلی تصمیم‌گیری می‌کنیم.

نوید ادهم متذکر شد: قانون تکلیف کرده که آغاز و پایان سال تحصیلی مشخص است و اگر قرار باشد سال تحصیلی طولانی‌تر شود ستاد مبارزه با کرونا که مصوباتش بُعد اجرایی دارد آن را بررسی می‌کند و متناسب با آن آموزش و پررورش تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی خواهد کرد اما هم اکنون وضعیت طولانی شدن سال تحصیلی به طور قطع مشخص نیست و در هاله‌ای از ابهام است.

به گزارش تسنیم ، عبدالرسول عمادی مشاور وزیر آموزش وپرورش نیز درباره‌طولانی شدن سال تحصیلی گفته است: تاکنون یک ماه تعطیلی داشته‌ایم که ممکن است بعد از عید نوروز هم تداوم یابد. حداقل 5 سناریو را برای وضعیت‌های محتمل پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی افزود: اولین سناریو تشکیل کلاس‌ها بعد از 15 فروردین است، به این ترتیب یک ماه وقفه اسفند ماه را داریم که با آموزش در فضای مجازی، ارتباط معلمان با دانش‌آموزان و آموزش تلویزیونی تا حدی جبران شده است و پیش‌بینی شده است 5شنبه‌ها هم در صورت بازگشایی مدارس به روزهای آموزش افزوده شوند در این صورت تغییر چندانی در برنامه امتحان نخواهیم داشت.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: البته پیشنهاد کردیم با توجه به یک ماه تعطیلی اسفند، امتحانات به‌جای روزهای ابتدایی خرداد، از 17 خرداد برگزار و کنکور هم 15 تا 20 روز معوق شود.

عمادی با بیان اینکه قرار است این سناریوها روز شنبه در شورای معاونین نهایی شود، گفت: سناریوی بعدی این است که مدارس از اول اردیبهشت باز شود و به همین نسبت آزمون‌ها با تأخیر برنامه‌ریزی و پیشنهاد می‌شود کنکور هم یک تا دو هفته به تعویق بیفتد و نیمه خرداد تا اواخر خرداد را برای آن پیش‌بینی کردیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید