آموزش پیشگیری از کرونا به کودکان کار و خیابان

    کد خبر :697876

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از اقدامات آموزشی و پیشگیرانه میان کودکان کار و خیابان خبر داد و گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در میان این کودکان گزارش نشده است.

حبیب‌الله مسعودی‌فرید در خصوص اقدامات بهزیستی در حوزه پیشگیری از ابتلای کودکان کار و خیابان به ویروس کرونا گفت: با شیوع ویروس کرونا، انجام اقدامات پیشگیرانه برای کودکان کار و خیابان و خانواده‌های آنها مورد توجه ما قرار گرفت و از همان ابتدا تعداد زیادی از استان‌ها، آموزش و ارائه بسته‌های بهداشتی را برای این افراد شروع کردند.

وی با اشاره به اینکه از روز گذشته با همکاری تمامی استان‌ها، اقدامات پیشگیرانه فراگیری را در کل کشور آغاز کردیم، افزود: چنین اقداماتی توسط اورژانس اجتماعی با همکاری تشکل‌های غیردولتی فعال در حوزه کودکان کار و خیابان اجرایی می‌شود.

مسعودی‌فرید به آموزش کودکان کار برای پیشگیری از کرونا اشاره کرد و گفت: با مراجعه همکاران اورژانس اجتماعی به مکان‌هایی که حضور کودکان در آنجا بیشتر است، آموزش کودکان در خصوص رعایت بهداشت فردی، شستن دست، مراقبت از خود و جلوگیری از ابتلا به عفونت به این کودکان آموزش داده می‌شود. همچنین رعایت فاصله و علائم بروز ویروس کرونا نیز به آنها گفته می‌شود.

وی تأکید کرد: یکی دیگر از اقداماتی که برای این کودکان انجام می‌شود، ارائه بسته لوازم بهداشتی و ضدعفونی‌کننده مانند دستکش، ماسک، ژل ضدعفونی‌کننده و مایع دستشویی به این کودکان است که همکاران ما در اورژانس اجتماعی، این وسایل را میان کودکان توزیع می‌کنند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی بیان کرد: اطلاعات دقیقی از مکان‌های حضور کودکان در سطح شهرها داریم که نیروهای اورژانس با حضور در این مکان‌ها، نسبت به آموزش و ارائه بسته‌های بهداشتی فردی به آنها اقدام می‌کنند. در مجموع حداقل ۴ سری بسته بهداشتی هر ۲ روز در میان با توجه به میزان مصرف کودکان، میان آنها توزیع می‌شود.

به گزارش مهر ،مسعودی‌فرید با اشاره به اینکه اگر کودکی دچار سرفه یا تنگی نفس بود، نیروهای اورژانس با ۱۱۵ تماس گرفته و با رعایت پروتکل بهداشتی، اقدامات اولیه لازم را انجام می‌دهند، گفت: چنانچه کودک‌کاری دچار این علائم بود نیروهای اورژانس، آن را رها نمی‌کنند.

وی گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلا ویروس کرونا در میان کودکان کار و خیابان کشور گزارش نشده و مورد ابتلایی نداریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید