طبق تحقیقی جدید؛

ایمنی فناوری ۵G برای سلامت تأیید شد

    کد خبر :697866

تحقیقی جدید نشان می دهد فناوری ۵G ایمن است و بر سلامت انسان هیچ تاثیری نمی گذارد.

پنلی از کارشناسان بین المللی اعلام کرده اند فناوری نسل پنجم اینترنت هیچ خطری برای سلامتی انسان ندارد.

کمیسیون مسئول ارزیابی ریسک های سلامتی انتشار امواج رادیویی یا ICIRP، راهنمای خود را در خصوص قرار گرفتن در معرض میدان های الکترومغناطیسی که سیگنال های ۵G را پوشش می دهند را منتشر کرده است.

طبق اعلام این کمیسیون در برابر فرکانس امواج میلیمتری ۵G که از باند ۶ گیگاهرتز و بالاتر استفاده می کند، باید اقدامات محافظتی انجام شود اما نسخه ای از اینترنت ۵G که درآمریکا استفاده می شود و به زودی در اروپا نیز به کار می رود، از فرکانس پایین تری استفاده می کند.

دکتر اریک ون رانگن مدیر ICIRP در این باره می گوید: ما می دانیم عده ای از مردم نگران ایمنی ۵G هستند و امیدواریم راهنمای آپدیت شده، خیال مردم را آسوده کند.

این راهنما پس از بررسی کامل تحقیقات علمی، نتایج کارگاه های علمی و فرایند طولانی مشاوره با مردم تهیه شده است.

با وجود آنکه کارشناسان بهداشتی قبلا نیز اعلام کرده بودند فناوری نسل پنجم اینترنت ایمن است، اما برخی افراد نگران آن بودند که فناوری۵G خطراتی برای سلامتی انسان داشته باشد مانند افزایش نرخ تومورهای سرطانی. در راهنمای جدید تایید شده که نیازی نیست مردم نگران تاثیرات۵G برسلامت شان باشند.

راهنمای پیشین میدان های الکترومغناطیس ۲۲ سال قبل تهیه شده اند اما این کمیسیون معتقد است این راهنما معتبر است و برای فناوری های جدید مانند ۵G فقط نیازمند آپدیت کوچکی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید