با بیش از ۹ میلیون رایانه؛

مایکروسافت یکی از بزرگترین باتنت های جهان را از کار انداخت

    کد خبر :697855

مایکروسافت با همکاری چند شرکت دیگر باتنتی شامل بیش از ۹ میلیون رایانه را از کارانداخت. این یکی از قدیمی ترین و بزرگترین باتنت های جهان بود.

مایکروسافت یکی از بزرگترین و قدیمی ترین باتنت های جهان را از کار انداخت. باتنت شبکه ای غیر قانونی از رایانه هایی است که به بدافزاری مبتلا شده اند و از آنها برای انجام طرح های گسترده فیشینگ استفاده می شود.

عملیات از کار انداختن باتنت با همکاری واحد «جرایم دیجیتالی» مایکروسافت، شرکت امنیت سایبری «بیت سایت» و چند شریک دیگر در ۳۵ کشور مختلف انجام شد.

باتنت مذکور «نکورز»(Necurs) نام داشت و طی ۸ سال بیش از ۹ میلیون رایانه را مبتلا کرد. این باتنت برای ابتلای رایانه ها از شیوه ارسال ایمیل های انبوه و فعالیت های کلاهبردارانه دیگر استفاده می کرد.

طبق پست وبلاگی مایکروسافت، این باتنت در روسیه قرار داشت و با حمله سایبری GameOver Zeus در سال ۲۰۱۴ مرتبط بود که طی آن بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از حساب های بانکی افراد سرقت شد.

مایکروسافت برای از کارانداختن باتنت مذکور، الگوریتمی در شبکه رایانه ها را شناسایی کرد که از آن برای تولید اتوماتیک دامنه های جدید وب استفاده می شد. این بخشی از برنامه ارسال ایمیل های کلاهبردارانه بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید